Inlägg från: Elina mamman |Visa alla inlägg
  • Elina mamman

Barn födda i nov 06 !!!

mill06: ja vi går.. andrea gången idag för oss.. ;D

• Elina mamman

btw jag har en dotter Tindra född 9/11-06 som är lilla syster till hampus född nov 03,blev igångsatt i vecka 39+3 (tror jag) o slutade i akutsnitt..

• Elina mamman

ja men titta då la jag tilloss då

• Elina mamman

har ni tagit fram sittdelen på era vagnar.. tycker att det känns för tidigt men hon vill ju upp o titta... än så länge har jag bullat upp lite bakom henne i vagnen.. typ en kudde så hon sitte rlite mera...

• Elina mamman

mill06: vi gjorde dyk idag vilket var super läskigt!! men det gik jätte bra.. hon såg lite groggy ut när hon kom upp o jag bara väntade på värsta skriket.. men hon hostade bara lite o fortsatte o surplavatten.. hon ska ju bara ligga på mage o lapa vatten.. rygg går fet bort!

criffegirl: det tror jag absolut.. jag vet barn som kräks när de får tänder..

• Elina mamman

busan o tjorven: jag har pops ws som funkar bra som en jacka.. hon har legat med den i åkpåsen men isåg idag att det va aldeles för varmt.. åkpåsen åker ut imorgon

• Elina mamman

btw är det någon av era småttingar som har gettsig på att försöka krypa.. för min lilla sessa är på G! helt otroligt tycker jag.. men jag har glömmt allt från sonen.. han var typ 8 månader när han kröp.. vad är "normalt?"

• Elina mamman

thinner: min tindra har typ samma rutiner.. ;)

• Elina mamman

hej hej! åh idag har vi varit på slottet o täffat både drottningen o prinsessan Madeleine, och vi har pratat med dem båda.. de tyckte tindra va så fin o vacker o så fick hon ett gossdjur av drottningen.. så skojj :D

• Elina mamman

sannastina: det va ett semenarie (?) som handlade om unga o hur man kan ändra o förbättras deras förusättningar, så några unga pratade om hur de haft de (tex jag som ung mamma, sedan va det organisationer o stiftelser som va där. o pratade om vad de gjorde vilket var masor tex: räddabarnen, barnombudsmannen, childhood, lugnagatan, bris, unga kris, friends osv.

det va som en kickoff för drottningens 60 års present (rödasidorna) som hon fick för tre år sedan men som blivit klart nu.

och det hölls av child hood, rädda barnen, barnombudsmannen och en till som jag inte kommer på just nu. och child hood är ju drotningens stiftelse.

• Elina mamman

när tindra fick rs o hade sjut mycket slem i näsa o hals.. så fick vi tipset att ta mycket koksaltvatten och ha i nösan.. det är inget farligt alls att ha mycket, utan det sköljer näsan o allt sånt.. det gr ju på en sekund om man har en lite spruta att spruta in det i näsan med.. o efter de kan de andas bra.. kan ju hänga att de sväljer slemmet o snoret o då kräks de oftast upp det.

• Elina mamman

sophia;: vilken fin mössa.. vart har du köpt den?

• Elina mamman

min dotter vägde 6,6 o är 63 lång.. då är hon 4½ månad

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!