Inlägg från: isasdream |Visa alla inlägg
  • isasdream

Barn födda i nov 06 !!!

Busbelle: precis så där gör Lucas (4,5 månader) oxå om nätterna.. men kan ibland behöva "tillsyn" en gång i haltimmen hela natten. sover som bäst 2-4 timmar efter det att han somnat för natten. (han tappar tutten och vaknar om man ej ger den till honom)
    kan däremot sova upp till 2-3 timmar stöten om dagen även om det är vanligast med 1 timme.

skönt att flera har barn som sover ryckigt om nätterna. Lucas somnar ofta vid 20-21 tiden och det är morgon mellan 5.30-6 tiden som vanligast. ( men stökar som sagt hela nätterna även om han inte riktigt vaknar till. vi vuxna däremot får rätt kasst med sömn.)

• isasdream

Novjenny: om jag var du skulle jag inte försöka ändra på rytmen för lillkillen din.

min lucas har kommit på att han ska vakna till hela natten.. helst flera ggr i timmen, är inteledsen men behöver nappen för att sova bra.

vilket leder till att man kan få kanske två timmars sömn per natt. och sedan soer han bara korta stunder under dagen så man hinne rinte somna till då heller. och sedan komme rju storebror hem med läxor, träningar och diverse aktiviteter där jag vill och behövs. mannen jobbar natt så nätterna är jag oftast ensammen.

så låt du din pojk få ha sin rytm.. du får ju sova hur mkt som helst ju

grattis )

• isasdream

novjenny:

det är det jag menar.. han har ju en jättebra rym och inget du ska ändra på.

• isasdream
    låt han sova som du skrev. vi har intehelelr nåon tid för varandra mellan barnen och lucas obefintliga sömn nattetid. det är värre att bara få sova 1-2 tim per natt ALLTID än att tidvis inte ha ensamtid med sin partner. tro mig
  • isasdream

Inga fler syskon planerade här heller. lilleman har ju redan storebror.

sen måste jag bara säga att som förskolelärare ( och faktiskt även som medmänniska) ser man många som skaffar barn tätt och som sedan spenderar rätt mkt tid att "klaga" på storasyskonet (som då ofta är under två år) och lämnar in detta så mkt som det bara går i förskolan så att mamma/pappa och lillesyskon ska få "lära" känna varandra. att storesyskon behöver vara med i denna utvecklingen betydligt mer än vara med i förskolan tycks gå allt för många förbi. och så blir föräldrarna förvånade över storasyskonens konstiga och förändrade beteende. sen finns det självfallet undntag och föräldrar tar hand om båda sina barn på heltid. men man ska nog tänka sig för innna man skaffar allt för tätt så att man räknar med ev "jobbighet" och inte bara på att man vill ha tätt.

• isasdream

Tjejer... kan lugna er med att era barn sover mkt bra. vår lucas vaknar till kanske 20 ggr per natt.. och då är det en BRA natt.

• isasdream

Thinner

har en månaders som vaknar alt mellan 1 gång i kvarten till minst en gång i timmen hel natten... mellan 21-05 då de oftast är morgon.

han sover nog bra för sin skull men stökar mkt i sömnen och tappar ofta nappen som han inte hittar själv. får han den inte gråter han. han sover sällan lugnt mer än 1 timme i sträck och då är det oftast inna 23 på kvällen.

ibland är han vaken på natten.. igår var vi uppe mellan 03-05,, sen so han till 07.

inatt sov han oroligt mellan 21-01. då åt han.. somnade om.. sov till o4 ( ga nappen ett par ggr) vaknade och det var morgon.. somnade 06.. sov till 07.

och så håller det på.. jag sover max 3-4 timmar osammanhängande per natt. har en tio åring oxå samt en nattarbetande man så oasett om han vill hjälpa till är han ju på jobbet.

• isasdream

thinner... skriver mina små tips lite senare.. lucas vaknade och beöver mat. jag har honom dock hos mig på nätterna efter han ätit ofta. men de gör ingen skillnad...

• isasdream

Criffegirl : stämmer NTE på lucas.. sover jättebra dagtid och oroligt-mkt oroligt nattetid.

• isasdream

ang spiraler.

finns väl två bara att välja mellan oavsett om det är privat eller via landstinget.??

koppar, gratis, blöder som vanligt, en del mer. INGA hormoner alls

hormonspiral, innehåller såklart massa hormonser, kostar ca 1000-1500, många får mkt mindre blödningar.

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!