Inlägg från: Tsarbabe |Visa alla inlägg
  • Tsarbabe

Barn födda i nov 06 !!!

Jag hoppar in här hos er!

Wiktor föddes 2 veckor för tidigt den 12:e november. Jag blev akutsnittad då Wiktor fick mjölksyra i magen och hjärtat slutade pumpa som det skulle.
    MEn idag mår Wiktor kanon och mor med (eller jag har halsfluss och så även Wiktor, men utöver det).
    Han är våran lilla prins. Mjölkallergisk så vi ger honom nutramigenpulver på morgon och kväll. Om dagarna äter han gröt eller pureér. Sover gör han med. Varje dag mellan 20.00 - 08.30. Sedan sover han mellan 11 - 14 på dagarna. Han är en guldklimp på nästan 70 cm och 9 kg.

Om ni har några frågpr är det bara att fråga..

• Tsarbabe

Taneli: Sonen har oxå svårt för att sova hos andra. OM han somnar är det av ren utmattning i vagnen. Här hemma somnar han alltid i sängen. Vare sig det är på dagen eller till natten...

• Tsarbabe

Har era små fått tänder ännu? Jag börjar redan urskilja TVÅ tänder?! Är inte det lite väl tidigt?

Gravid i vecka 5
  • Tsarbabe

En fråga till...
    Jag fixade igår med Wiktor första album. Där jag bla annat läggar in första gravtestet, banden vi hade på BB. I boken ska man skriva barnets plodgrupp. MEn jag har INGEN aning??? Hur får man reda på det? Det står inte i några papper alls. Kontaktar man BVC för det?

Gravid i vecka 5
  • Tsarbabe
    Bibob: joda, ett på väg...eller ja. går in i vecka 6 men ändå. Det blir i december. Hade inte direkt en bra graviditet men det är klart värt det när de små är ute...

Ang. det här med blodgrupper så tar de ju alltid en blodgruppering på barnen om mamman är RH negativ. Och det är jag. Om de inte gör det kan det annars vara livsfarligt för ett eventuellt kommande barn om jag inte fått en spruta för antikroppar...så jag tänker ringa BVC på måndag och kolla upp vad Wiktor har för blodgrupp och sedan förlossningen för att prata med läkaren och se om jag fick sprutan eller ej...
    Gravid i vecka 5
  • Tsarbabe

FamiljenCooper: Söt liten tjej kunnig dessutom. Den svenska tjejen är ju bäst *skrattar*

Gravid i vecka 5
  • Tsarbabe
    Var ett tag sedan jag skrev.
    Fullt upp med en sjuk bebis och gravidillamåeende.
    Nu har han haft sin förkylning i 1 vecka samt hostan och den blir inte bra. Det finns ju inget mot det heller Hoppas bara det går över snart.

Ni får ha en trevlig helg!
    Gravid i vecka 7 {BF 071224}
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!