-
sömn, niceCriffegirl skrev 2007-04-30 22:35:35 följande:Ja dom säger ju att man ska fortsätta fast de "inte tycker om"...jag har försökt men är nog lite för mycket av en "hönsmamma"...vill ju inte tvinga honom när han verkar tycka det är så hemskt?! Nu är det dags för lite sömn...det ska väl matas här om 2 timmar så det vore skönt o få sova lite innan dess Sov så gott alla valborgsfirare!
vi öppnade nyss en flaska lanson champagne här hihi
bröllopsdag som du vet
pulver.... 1 timme och 23 minuter kvar.... tick tack tick tack
-
tackMill06 skrev 2007-04-30 22:43:14 följande:Grattis på bröllopsdagen!!!
vad gör ni då? det verkar som att "alla andra" har bättre saker för sig än att hänga på fl
-
ok, ja det hade vi väl. men det blev inte mer än typ varsin liten klunk av champagnen. vi var båda toktrötta så det slutade med att vi låg och glodde på tv i soffanMill06 skrev 2007-05-01 10:44:48 följande:Hihi tittade på TV, samon hade en kompis på besök! Inget särskilt!! Hade ni en mysig kväll??
livet är ju lite annorlunda som småbarnsförälder hihi
-
tackislandgirl skrev 2007-05-01 12:42:13 följande:Mexisis: grattis i efterskott på bröllopsdagen!
-
skönt att läsa att fler har halvjobbiga nätter. devin har varit helknasig tre nätter i rad nu. han vaknar minst en gång i timmen och tokgnäller, inte gråter eller skriker, och han vägrar ta nappen och vill inte äta. sen ligger han så och gnäller medans jag stryker honom på ryggen tills han somnar om, sen är det samma sak om en timme igen och igen och igen. lyckas jag "pressa" in nappen i munnen på honom så somnar han om nästan på en gång. fattar inte varför han kniper ihop munnen och inte tar nappen direkt då. han blir oxtokig när man försöker ge honom den eller flaskan.
har inte läst nåt i den där boken än men ska ta och göra det idag tänkte jag
-
en trög fråga, om devin är född 15 november, hur många veckor är han då? orkar inte sätta mig och räkna, vissa månader är ju nästan 5 veckor sen har man ju februari

-
jag räknade lite på ett ungefär och han borde väl va runt 24 veckor. nu har jag läst i boken från v.19 och är inne på v.26
vad jag önskar att jag hade haft den här boken från början. den är ju suverän. nu förstår jag ju hans beteende sååå mycket bättre och va många bra tips på hur man ska bete sig i olika situationer och hur man kan stimulera honom. de tecknen som tyder på att han är på väg in i nästa språng stämmer alla in på honom utom "suger oftare på tummen". han har direkt aldrig sugit på tummen.
läste en tänkvärd och lite rolig sak på sida 144. "Du kanske tycker att du har fullt sjå med henne. Hon tycker samma sak om dig!
skulle aldrig kommit på tanken att devin kanske tycker jag är tokjobbig ibland hahaha
-
islandgirl:
då är det nog ganska säkert en sån där fas han är på väg in i
när man vet vad gnällighet, sömnpromlem mm beror på känns det mycket lättare att tackla tycker jag. det är därför jag önskar att jag hade köpt den här boken mycket tidigare.
angående att vända från rygg till mage. nu kommer ni säkert tänka att jag är trög som inte gjort detta tidigare men det har aldrig slagit mig att man kan göra så. i boken står det ju att ett bra sätt att få igång det är att låta barnet ligga helt naket utan blöja och allt på golvet. jag har ju aldrig låtit devin ligga på en filt/handduk utan blöja iom att jag inte vill ha kiss över hela vardagsrummet. devin vänder sig från rygg till mage men inte allt för ofta för han har inte verkat gilla att ligga på mage alls. han har bara blivit förbannad. men idag tänkte jag att jag testar väl att lägga honom naken på en handduk på golvet och helt plötsligt ligger han och rullar fram och tillbaka från mage till rygg och tvärtom, som om han aldrig gjort annat och tyckte det var hur kul som helst. och så länge som han låg på mage nu har han aldrig velat göra tidigare. självklart kissade han ju på handduken, men vad gör väl det, den går ju att tvätta. önskar jag hade gjort det här mycket tidigare. fr.o.m. nu kommer det att bli en nakenstund på handduken varje dag
-
hahahaTheCoopers skrev 2007-05-03 19:22:23 följande:Säg " KYCKLING" till Adele och hon skrattar till hon kiknar Galna unge !Min sambo ropade till mig i köket : Vad blir det för mat ?och jag svarade : Kyckling !och då satte Adele igång och skratta .... och så forsatte vi hela kvällen Hon är min allra bästa publik *L*
vi vet inte om devin tror att han säger pappa hihi. han säger alltid "omba" när han tittar på pappa, aldrig till mig. har aldrig hört honom säga omba en enda gång på dagtid. när pappa kommer hem från jobbet säger jag alltid "woho nu kommer pappa hem", och då säger devin omba flera gånger hahaha
jag vet att han är alldeles för liten för att kunna säga nåt, men det är ju ett himla roligt sammanträffande så vi låtsas att han säger pappa
-
oj, hon är verkligen toksöt din lilla adeleTheCoopers skrev 2007-05-04 22:27:16 följande:Välkommen hit Ellpi Min sötnöt hasar sig fram på mage... hon kan inte sitta själv ännu - bara sitta med stöd .... inte så pratsam heller just nu men jag tror att det är för att det motoriska går i rasande fart då hamnar väl talet i skymundan Min sötis idag ....*Kärlek*
devin kryper inte heller och har inte kommit upp i krypställning heller, men han tar sig tydligen framåt på nåt vis ändå. ålar, rullar runt och har sig. han hamnar alltid lång utanför babygymmet eller filten, speciellt nu sen igår när han börjat få va nakenfis ibland på dagarna, då förflyttar han sig i en himla fart