Inlägg från: TheSunset |Visa alla inlägg
  • TheSunset

Barn födda i nov 06 !!!

Mill06 skrev 2007-02-22 22:10:10 följande:
    The sunset- Ja va söt hon är, Julia, värsta lins-lusen!!
    hihi ja hon blir så direkt när kameran kommer fram...
    Hampus 990910 & Julia 061101
  • TheSunset
    Preggi skrev 2007-02-22 22:17:13 följande:
    Vad kul att ni redan är sugna igen... Det var jag med efter vår första. Jag blev gravid igen med Matilda medan jag ammade Philippa. Hann inte ens få tillbaka mensen. Philippa var 7 mån så jag helammade inte. Jag är sugen igen, det är ju det bästa som finns att få barn men vi ska vänta lite innan vi skaffar nästa. Vi har siktet på 4 barn. Hur många vill ni ha?
    Men jag helammar, kan det funka ändå..
  • TheSunset
    Preggi skrev 2007-02-22 22:24:06 följande:
    Javisst kan det, men det verkar vara rätt olika det där. Vissa får tillbaka mensen med en gång och andra dröjer det för. Jag är glad så länge den är borta den här gången... Inget man saknar direkt.. Kul att Julia blir sån när kameran kommer fram. Matilda brukar prata med kameran och tittar konstigt på den ibland...
    Jag har iallafall inte fått tillbax min mens...rätt skönt..
    Ja våran lilla jullis e så rolig..vi har inte en tråkig stund...
    Hon storebror busar med henne en massa oxå..
  • TheSunset

Fasen va man ser inlägg från mig då..
    Va jag va på hugget idag..

• TheSunset
    Preggi skrev 2007-02-22 22:36:04 följande:
    Storasyster busar en massa med Matilda med men man måste vara med och passa för annars kan det bli lite hårdhänt. Men Philippa är bara snäll och vill mest pussa och killa. Det är verkligen underbart att ha dom så tätt. Hoppas på att dom blir bästisar sen.. Ni som har fler barn har ni era stora på dagis?
    Min stora är 7 år så han går i skolan..så därför skulle jag vilja ha en liten till så jullis får en liten kompis..

Det skiljer ju några år på mina...
  • TheSunset
    Preggi skrev 2007-02-22 22:41:44 följande:
    Vad vill din man/sambo?
    Han vill oxå ha en till..
  • TheSunset
    Preggi skrev 2007-02-22 22:50:07 följande:
    Härligt! Hade jag fått bestämma skulle jag vilja bara leva på och se vad som händer men min man vill absolut att vi ska vänta så då får vi göra det... Frågan är bara hur länge.. Nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar med min lilla sjukling imorgon.. Godnatt!
    God natt och sov så gott...själv ska jag äta nått sen ska vi gå och sova.
  • TheSunset
    tessicka skrev 2007-02-23 08:40:28 följande:
    jag ammade första dottern i ca 3 veckor. var så skönt när det äntligen var över. jag kunde inte sitta och amma och hade massvis av sår,blåsor som gjorde ont,blödde och varade. amningsnappen fungerade inte heller.kommer ihåg hur dålig jag kände mig som mamma när jag började ge flaska. men det gick över rätt snabbt och istället blev jag irriterad på alla som hade nått att säga om att jag inte ammade. min dotter var väldigt känslig mot mjölk också så om jag hade stekt mat i margarin eller fått i mig minsta lilla av nån mjölkprodukt så skrek hon i flera timmar i sträck och  fick utslag över hela kroppen. när jag hade druckit mjölk och ammat henne var det ambulans som gällde för att flickans luftvägar blev igen svällda. trots alla problem var det en bvc sköterska som sa att jag borde sluta med alla mjölkprodukter och fortsätta amma. det fick mig ju verkligen att känna mig som en bra mamma, INTE.nu med andra dottern lyckades jag amma i 10 veckor. vilket framsteg! och inte var det jobbigt att sluta heller för jag hade ju varit förberedd på det.vem vet, nästa barn kanske jag kan amma i 6 månader =)
    Jag hade jätte problem med första barnet när det gällde att amma...
    Satt i 3 timmar sen fick en paus en kvart sen va det dax att amma igen. sonen blev aldrig mätt på min mjölk, sen fick jag mjölkstockning och såriga bröstvårtor...Till slut gav jag upp.

Denna gång med lilltjejen så har jag inte haft 1 enda problem, int ett enda. Ingen mjölstckning, inga såriga bröstvårtor..Ingenting.  Jätte skönt..Har nu ammat henne i 4 månader..Och mjölken e inte på väg att ta slut..
  • TheSunset

Min lilla Julia fick börja smaka lite för typ 2 veckor sen..Namnam så gott..

Jag kan oxå tillägga att julia vägde 3630 gram och va 51 cm när hon föddes.

Vid 3 månader vägde hon 5960 gram och va 60 cm. Ska till bvc på måndag igen ska bli kul ch se hur mkt hon vuxit då..   

• TheSunset
    Mirremama skrev 2007-02-23 09:38:35 följande:
    Det brukar väl stå att 56 är 1-2 månader, men vår pojke hade nog vissa av sina 56 kläder ännu för nån vecka sen. Det varierar så på fabrikat, t.ex. KappAhls kläder tycker jag är stora. Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
    Min julia använder storlek 62-74 i tröjor...Och 62 i byxor.. Men alla kläder e ju så olika i storlekarna.
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!