tessicka skrev 2007-02-23 08:40:28 följande:
jag ammade första dottern i ca 3 veckor. var så skönt när det äntligen var över. jag kunde inte sitta och amma och hade massvis av sår,blåsor som gjorde ont,blödde och varade. amningsnappen fungerade inte heller.kommer ihåg hur dålig jag kände mig som mamma när jag började ge flaska. men det gick över rätt snabbt och istället blev jag irriterad på alla som hade nått att säga om att jag inte ammade. min dotter var väldigt känslig mot mjölk också så om jag hade stekt mat i margarin eller fått i mig minsta lilla av nån mjölkprodukt så skrek hon i flera timmar i sträck och fick utslag över hela kroppen. när jag hade druckit mjölk och ammat henne var det ambulans som gällde för att flickans luftvägar blev igen svällda. trots alla problem var det en bvc sköterska som sa att jag borde sluta med alla mjölkprodukter och fortsätta amma. det fick mig ju verkligen att känna mig som en bra mamma,
INTE.nu med andra dottern lyckades jag amma i 10 veckor. vilket framsteg! och inte var det jobbigt att sluta heller för jag hade ju varit förberedd på det.vem vet, nästa barn kanske jag kan amma i 6 månader =)
Jag hade jätte problem med första barnet när det gällde att amma...
Satt i 3 timmar sen fick en paus en kvart sen va det dax att amma igen. sonen blev aldrig mätt på min mjölk, sen fick jag mjölkstockning och såriga bröstvårtor...Till slut gav jag upp.
Denna gång med lilltjejen så har jag inte haft 1 enda problem, int ett enda. Ingen mjölstckning, inga såriga bröstvårtor..Ingenting. Jätte skönt..Har nu ammat henne i 4 månader..Och mjölken e inte på väg att ta slut..