Inlägg från: tjorvisen |Visa alla inlägg
  • tjorvisen

Barn födda i nov 06 !!!

Men lugn, min tös är inte så stor heller. Vägde bara 5510 när vi var på 3-månaderskollen. Hon vägde 3780 när hon föddes

Polette skrev 2007-03-01 13:14:37 följande:
    Men hjälp, era bebisar är ju jätte stora.
    ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • tjorvisen
    Ni som ger gröt: vad ger ni för sort och hur introducerade ni den?
  • tjorvisen

Jag ammar inte men Jonna får sista målet vid 22 och somnar i regel efter det. Sen vaknar hon kring 8 och är hungrig. BVC har också antytt till mig att dottern är lite tunn men hon går ju upp i vikt såd et är ingen fara. Dessutom är hon aktiv hon med så maten förbränns väl mer antar jag

RosaBamsen skrev 2007-03-01 18:34:35 följande:
    Vad skönt att läsa att det finns fler bebisar som är små vid 3månaders ålder. Stella väger 5060 g nu - vägde 3375g när hon föddes. BVC antydde att hon är smal - vilket gör mig jätte irriterad. Hon är jätte aktiv hela tiden och vill stå och så och dessutom sover hon hela natten. Där "missar" hon kanske två mål. Hur många ggr om dagen ammar ni andra med "små" bebisar??? Ska jag amma oftare??? Jag blir helt nojjig...
  • tjorvisen

Nu har jag baske mej kolat överallt och jag hittar INGEN smakis som kan passa våran tös *suck* Allt jag finner är från 6 månader och uppåt ... Men på Sempers hemsida så ser jag att det finns ju en hel del för 4-månadersbarn men varför finns det inte i de affärer vi har i närheten?? Jag har ju visserligen hittat puréer men gröten hittar jag ingenstans... Får väl bege mig till storstan och se om de kanske har.

• tjorvisen

Jag har inte kolat överallt men väl KOLLAT (fingrarna slinter ibland...) FundersamGlad

• tjorvisen

Japp jag köper smakisar, svindyrt eller inte.

SannaStina skrev 2007-03-06 15:59:43 följande:
    tjorvisen - har du tänkt köpa smakisar? Det blir ju svindyrt då en smakisar är typ någon tesked mosad potatis, morot, äpple eller liknande! En öppnad barnburk håller inte länge innan den skall slängas så det är ju bättre köpa sådana när barnet äter en ½-1 burk vid måltiden.
  • tjorvisen

Jonna somnar för det mesta själv. Lägger henne i sängen och 5 minuter senare så sover hon. Inget skrik eller så utan hon jollrar lite och sen är det ZZZZ som gäller

• tjorvisen

SHN: Sova Hela Natten. Läs mer på länken i inlägget

Bibob skrev 2007-03-07 17:29:53 följande:
    Vad är SHN kuren?? låter som ngn medicin=) Min son somnar ibland brevid mig men oftast måste jag vagga honom, vill att han ska lära sig att somna själv men jag ligger också gärna brevid honom..
  • tjorvisen
    Mirremama: Snygg vagn! Kan Albin redan sitta i den eller ska du ha den längre fram? Jag funderar på att låta Jonna provsitta i våran vagn (duo) men jag tycker det är lite tidigt än.
  • tjorvisen
    Mirremama: Vad är det för märke på din vagn?
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!