• am76

Barn födda i nov 06 !!!

SannaStina > Oj va gulligt när Max bakar kaka !!!

Vildabebin > Då har vi två fått samma rekommendation o börja med smakportioner på 4 månaders dagen (redan). Men som du säger Olamanola >, man kan nog ta det lugnt med maten då amningen fungerar, är tösen inte intresserad så väntar vi... Hade dock väldigt gärna velat kunna lämna bebin till sin pappa ibland utan att behöva rusa hem. Nu vägrar hon nappflaskan så vet inte hur det ska gå till. Övar varje dag (med utmpumpad mjölk) men jisses vad arg hon blir när flaskan närmar sig. Hon har helt glömt av hur man gör när man suger på den (gjort det 2 ggr i början). Nappvägrare & nappflasvägrare är hon redan, vill inte ha en matvägrare oxå .

Minifom trappade vi ner succesivt, ersatte inte med nåt.

• am76

Appråpå stora bebisar, här trodde jag att Tea var stor för att vara tjej (6,460kg/64cm 3 månader) men icke om man jfr med mammsen, läste mitt eget viktkort från när jag var bebis föddes 4,820 kg, vid 3 månader 8,900kg/68cm . Dundermjölk ja!

Här är det fortsatt förkylt o rossligt. Har lyft upp huvudändan på spjälsängen med böcker, lagt våta handdukar på elementen. Mer vet jag inte om man kan göra. Tack o lov är hon ändå hur glad som helst, väntar på att det där skrattet ska bubbla fram .

• am76

Mina dollysar är inte heller stora o fyllda längre, inte varit på många veckor (inte ens på natten) men tösen verkar ändå mätt o belåten. Trots att de känns tomma kan jag alltid pumpa ut mer om jag provar efter amning. Så svårt o veta det där.

Grr nu kom mensen tbx trots helamning, hade hoppats på o slippa den . Bläh!

• am76

tessica > Stackars lilla Alwa (vad söt hon är!). Vad beror magsjukan på, vet ni det?

Sitter just o väntar på tele svar om vi ska åka till Östra sjukhuset eller inte med lilla Tea. Är väldigt bekymrad över att hon rosslar så mycket nu . Ja det är hemskt när bebisar är sjuka !

• am76

Man lär sig nya saker hela tiden. Vi behövde inte åka till sjukhuset nu eftersom TEa inte har feber och andas 40g/minut. Ssk sa att det är väldigt ovanligt att barn under 4 mån har feber - har de feber ska man ta det allvarligt o rådgöra med ssk om man ska åka in. Andas barnet fler än 40 andetag /minut ska man åka in akut ...

• am76

Här ammas det 1-2 ggr per natt. Jag måste, annars sprängs tuttarna ! Sover gör hon från 22-23 till 08-09. På dagen sover hon allt mindre, idag har hon somnat 3 ggr i 15 minuter hittils ... Mamma är tröttare än bebisen idag. Pappan hade pappadag så jag har varit ute och shoppat, hos frissan osv. Trist dock att behöva åka hem och mata mellan varven! Köpte nya nappar och nappflaskor idag igen men hon totalvägrar, tutte ska det va och inget annat. Suck!

• am76

Nappar: Mam, Nuk och nån jag inte minns namnet på. Nappflaskor: Dr Brown och Nuk.

Dr Brown flaskan funkade 3 ggr när Tea var ett par veckor när pappa matade. Nu funkar inget . Nån som haft nappflaskvägrande bebis som lärt sig till slut? Hur?

• am76

Tänkte oxå börja med smakportioner vid 4 mån, av samma anledning som Litengroda. Här har tösen dock fortfarande inte förstått hur man suger på en napp eller nappflaska så vi får se hur det går med mat i munnen . Tutten lärde hon sig för övrigt att suga på först vid 7 veckors ålder så visst är de olika de små (amningsnapp fram tills dess).

• am76

Bibob > Somna själv? Nä du inte än. Här gungas det alltid till sömns i babysittern dag som kväll ... Undantag på natten när hon ätit färfigt, då somnar hon själv bums.

Tea kräks nästan aldrig. Men dregglar desto mer.

• am76

Har era bebisar oxå börjar leka "hela havet stormar" i sina sängar ? Tea är alldeles vild på natten, ligger åt alla möjliga håll när jag ska ta upp henne och sparkar hela tiden av sig täcket... Jag har nu tagit bort kudden då hon ändå bara kravlar sig ner ifrån den och ligger jätte lustigt, dock ej på magen än. Blir väl snart dags att sänka hela sängen så hon inte klättrar över *haha* .

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!