• dyckan

Barn födda i nov 06 !!!

vilken dag jag har haft..
    Martin har inte sovit mer än 1 timme idag under dagen. Han vaknade i morse vid 6 tiden och somnade nu vid 19 tiden. Jag hoppas så jätte mycket att han sover nu. skulle inte vara helt fel om han sov hela natten, eller iaf fram tills kl:15.

• dyckan

CarinaB>> låter ju inte alls roligt.. är ju van vid att Martin sover lite mer....

• dyckan

Jippi!!!
    Martin somnade igår vid 19 tiden. Vaknade första gången vid 00,15 och ville ha flaska. Sen somnade han om och sov fram till 04 tiden och somnade om när han fick tutte. Han hade nog sovit längre nu på morgonen om han inte varit täppt i näsan. fick andas genom munnen och det är ju så jobbigt för honom.
    men jag känner mig faktiskt riktigt utvilad.

• dyckan

i dag vaknade jag upp till ett panik skrik. Storebror kom inspringande i vårat sovrum och bara skrek. blev inte lugn förrens jag tog och gungade honom så som jag gjorde när han var liten, sen tyckte jag att han var lite väl varm och det visar sig att han hade feber. Sen visade det sig att lillebror oxå har feber. Så nu har jag två små hemma som har feber...
    Inte alls roligt...

• dyckan

vi skickar alla en bamse kram till the sunset och hoppas att lilltjejen snart blir bättre...

• dyckan

vad jag blev rädd igår när jag var ute och gick med barnen.
    Vid en närbutik i närheten där vi bor kommer det en man springandes med en kniv i handen och skrek " jag ska döda honom den jä-ln".
    skojar ni jag blev rädd. Nu när det varit så mycket med folk som blivit knivskurna av psykiskt sjuka människor.Vågade inte gå ut mer igår, så jag vet inte om någon fick tag på honom.

• dyckan

the sunset>> jag vågade inte gå ut med barnen idag förrens min sambo kom hem. Tänkte massor på barnen som har blivit dödade av psykiskt sjuka människor dom senaste åren och man vet ju aldrig...

• dyckan

någon som vet om det är ok att ge en 5 månader kyckling i smakis???

• dyckan

thesunset: ok. men då kan jag fixa lite kycklingpuré till lilleman idag...

• dyckan

jag är så nyfiken på vad Martin väger nu. Vi var ju sjuka den dagen det skulle vara 4månaders konroll. Så om en vecka blir det spruta och vikt..
    I måndax så vände sig Martin från rygg till mage första gången.. Han var super duktig....

• dyckan

islandgirl>> jag känner igen mig. Martin är likadan. han ska vara i min famn helatiden. Tur att jag har en bärsjal, annars hade det blivit tungt. Sen så sover han bara små korta stunder under dagen. Så istäället för att sova någon gång lite längre så vill han sova efter varje måltid en kvart och sen så vill han sova en stund till efter en timme. super jobbigt.

• dyckan

sannastina>> Lider med dig. Mina killar har turats om att vara sjuka den senaste tiden och min näsfrida har varit min bästa vän under nätterna...
    Vi hoppas att det blir bättre snart..

• dyckan

am76: Martin har börjat skratta massor. Han skrattar så fort hans bror dansar för honom. det är så underbart att höra honom och det är ju ett hjärte skratt...

• dyckan

så hade Martin fått sin spruta. han var jätte duktig. han väger nu 8 kg och är 67,5cm lång. växer på jätte fint.
    jag ska nu oxå få träffa någon att prata med. har ju varit så nere på senaste tiden och det ska bli skönt att få prata med någon.

• dyckan

bibob: jag örde 5mm på min äldsta son och det var en rikig pina dom första dagarna, men sen sov han så jätte bra och det var mycket skönare för alla. jag gick in med 5 minuters mellanrum fram tills han hade somnat. men när han vaknade på natten så fick han alltid komma över till våran säng och äta flaskan, men sen la vi honom i hans säng igen.
    Ska göra det samma för lillkillen när det blir dax för det.

men jag vet hur jobbigt det är och du är duktig som gör det.
    vore ju konstigt om man inte kände sig känslosam när man lägger barnet.

• dyckan

våran dag ser ut såhär..

går upp ed barnen mellan 5-6 på morgonen.
    frukost vid 7 och sen blir det dagis för den äldsta 3 dagari veckan. jag brukar gå ut och ta en långpromenad minst en gång om dagen. då det är dagis för stor killen så tar jag en långis med lillkillen efter vi lämnat honom.
    sen blir det lunch vid 12 tiden.
    Hämtar storkillen igen vid 14 tiden och då passar vi på att ta ett litet mellanmål av frukt och Martin får lite frukt och tutte. sen är vi ute och leker i parken fram tills klockan är ca:16. så ca. två timmar är vi ute.
    middag vid 16,45 då pappa kommit hem från jobbet. sen blir det bad av killar, bolibompa och gröt för lilleman och natti natti vid 19 tiden.

försöker hålla martin uppe en stund extra för att få honom sova längre, men han är oftast så trött. sen brukar lilleman vilja äta en flaska under natten.

men nu så är det ju så att min sambo är hemma pga att jag är sjukskriven för förlossnings deprission. så dagarna ser lite annorlunda ut.

• dyckan

jag har köpt en steg maskin från tv-shop och den har hjälpt mig att få bort min rumpa och mina lår. tränar ca:20-30 minuter om dagen, brukar se på tv samtidigt och då går det så bra så.
    jag är ju ute och går nästan varje dag oxå, mem ibland kan det vara skönt att kunna ta ett tränings pass när barnen somnat.
    jag har några kilon kvar innan jag är helt nöd, men dom försvinner när jag slutat amma....

• dyckan

maja josefine: min lilla Martin håller på att få tänder nu. super jobbigt..

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!