Barn födda i nov 06 !!!
Elba pussas oxå, hon öppnar hela munnen när mamma kommer med puss och delar generöst med sig av sitt dregel
Hur mysigt som helst!
Elba pussas oxå, hon öppnar hela munnen när mamma kommer med puss och delar generöst med sig av sitt dregel
Hur mysigt som helst!
Elba har bara vänt sig tre gånger och inte på senaste veckorna så jag är inte rätt människa att svara mexisis
Jag lämnade Elba hos mormor och morfar vid 16 idag för de skulle ha henne över natten så vi fick sova ut men inte då... Helt olycklig under en timme så det var bara för mamma att hämta henne. Så fort hon fick se mamma var allt bra igen. Visst är det härligt att hon är så mammig men jag hade verkligen uppskattat matlagning med mannen i lugn och ro och dricka lite vin. Men inte, nu sover gumman sött i sin säng och allt är som vanligt igen!
Ja, visst är det mysigt att vara så efterlängtad. Hon hann ju vara borta 3 timmar ivarjefall till mormor och morfars glädje. Jo, att se hennes leende när hon fick se mig och hennes hand mot min kind när jag vaggade henne i famnen var helt obetalbar!
Elba fick oxå sin spruta idag, var kinkig hela dagen och sov en del.
Hon vägde 7990 gr och var 65 lång. Hon ligger på kurvan för längd och huvudmått men lite över på vikten
Just hemkommen från Haag. Elba var exemplarisk hela resan, inte ett gny på flyget och på solskenshumör med pappa på dagarna när jag jobbade. Men, usch och fy vad jobbigt det är att inte vara hemma och bryta rutinerna osv.
Marijjasol, vi har oxå en kräkis. Man blir så trött på det och lukten och för att inte tala om all tvätt... Så gnäller lite jag med så du inte är ensam...
Situps har Elba gjort i någon månad, hon klarar till skulderbladen och tar i så hon blir röd i ansiktet. Jag drar henne upp till stående i armarna och då blir hon överlycklig... Sitter gör hon inte stadigt ännu, man får hålla i eller stödja upp henne...
Islandgirl, har köpt en sulky med flera lägen och hon gillar mest att sitta upp. När jag tar liggläge så gör hon situps förutom när hon sover... Hon sitter i matstolen oxå när hon äter och det går hur bra som helst. Under långpromenader använder jag fortfarande liggvagnen och pallrar upp henne halvsittandes i mjukliften, brukar funka fint.
Elba äter ju ordentligt nu, full potion gröt på morgon och kväll, en burk till lunch och lite pure och något mellanmål. Vatten får hon till all mat och någon gång ammar jag på dagen oxå. Är det varmt brukar jag prova med lite vatten ibland men det verkar inte behövas
Elba sov en hel natt för andra gången inatt. 20-06. Yippii!!!!!!!!!!!!