Inlägg från: molly7272 |Visa alla inlägg
  • molly7272

Barn födda i nov 06 !!!

pratade med dem igen när sambon kom hem,
    när de fick höra mer så tyckte de vi
    inte behövde åka mitt i natten iallafall.
    Så nu fick vi tid imorrn kl:10 på bvc
    men då krävde vi tid snabbt & sa sjukupplysningen
    hade krävt det så nu blir det uppkollat.

• molly7272

Thinner....känner igen det med sömnen, lika här med.
    Men vet inte m det är näsan eller om det är så iallafall

• molly7272

Vad stoly hon såg ut när hon kunde sitta själv

Ja här sovs det oxå bara med 1-2 timmar åt gången på natten, sen tutta. Äter inte så mycket, mest tröst.

• molly7272

Låter ungefär som våra dagar med.
    Leker lite i gymet eller så ligger han på mage & tittar sig i spegeln.
    Lyssnar på lite musik & dansar lite...sjunger lite ibland.Han älskar djungelbokens "var nöjd med allt som li8vet ger" börjat röra sig då nästan dansa själv när jag håller i han så han står.
    Är oxå väldigt ensam, helst de veckorna sambom jobbar eftermiddag.

Från att ha bajsat dåligt så sitter han & trycker för 3:e gången idag. Fick gröt 1:a gången igår, hoppade över idag, han var väldigt knölig nu på kvällen & får den runt 6-tiden tänkte jag.
    Fler som blivit mer "bajsiga" med gröt?

• molly7272

Inte mycket fika här heller....de som har barn bland kompisar bor långt bort.
    en hon bor i sundsvall & vi i borlänge....fick barn nu med 3veckors mellanrum
    andra med barn bor 4 mil bort bara så träffas ibland...de ska ha barn i juni

• molly7272

Håller fulständigt med dig där, känner precis lika jag med.
    Man har mest varit hemma & tagit det lugnt, mest umgåtts med släkten egentligen. några vänner ibland, men då har de kommit hit eller så har man åkt dit en snabb vända.
    Men man saknar lite mer "vuxet" umgänge

• molly7272

CarinaB
    baby sång låter ju riktigt kul
    ska nog kolla om det finns här med.
    Öppna förskolan har jag förkastat en tid framåt,de har bara öppet mellan 9 & 12 & Alex vaknar runt 8 & sen mysr vi till ca:9-tiden & sen en timme till med att äta frukost & hans ersättning

sussa sött islandgirl

har nyss fått Alex att somna om, han somnade i famnen vid 8...skulle lägga han i vagnen. Fanns då inget lakan under åkpåsen :S
    Sambon skulle lägga i åkpåsen medan jag klädde Alex & plockade helt enkelt ur lakanet & kudden jag lagt under mdrassen för att han ska sova bättre med sin näsa.
    Men inget där & försöka bädda med han i famnen gick inte utan han vaknade :S arg som ett bi & vägrade somna om till nyss....men sover i famnen nu men nu låst till sambon slutar.

• molly7272

Kikar in en sväng, har haft lite mycket att göra nu & har fullt hus i helgen
    Önskar alla en supertrevlig helg.

Sen så var det polyperna sm är lite stora på lillskrutten & ska kollas igen av läkaren i april. Bvc sköterskan var hopplöst nonchalant & behandlade oss som "fjompiga" pratade mest om annat & lyssnade bara lite medan vi prtade. *morr*
    Så hur nu allt stämmer visar sig.

• molly7272

Vad härligt att se att det är så många som sover bra på nätterna
    Här är det sämre tyvärr, men ger sig kanske.
    Somnar 21.00-21.30 & vaknar runt 12-tiden & ska ha tutte sen är ´det svårt att sova bredvid mig, ska då sova på min mage resten av natten.
    Tänkte ta en promenad & testa sittvagnen ute nu men då somnade han i mitt knä med nappen Inte ofta han somnar på det viset så man blir lite paff när det händer.

• molly7272

TheSunset
    vad skönt att allt gick bra iallafall,
    otäckt med trappor, livrädd för den vi har
    från balkongen & ner på gräset.
    *kramar i massor*

• molly7272

Ger oxå vatten & han gillar det nu, gav det med sked först men
    går bra i flaska nu. Inte mycket han vill ha åt gången med det går i.

Han sov första gången bredvid mig i sängen i natt i 6 timmar innan han vaknade & ville äta*glad* ska prova i natt med ersättning istället då han vaknar få se om han sover bättre resten oxå. Tror oxå jag håller på att sina att det kan vara det som gör att han vill ligga & tutta länge igen.

Men kunde jag sova de 6 timmar han sov då? Nej inte alls halvslumrade & väntade på artt han skulle vakna.

• molly7272

Inte heller haft så mycket tid att kika in här
    Full fart hemma & har vi turen att få lägenheten vi ska kika på så blir det flytt snart, har bara en 2:a nu & börjar kännas trångt en 6 åring sen tidigare & lillkillen så vi behövr större nu
    För dottern så var 6 år kanonålder att få syskon & hon är såååå lillmammig

• molly7272

Full fart hemma & har vi turen att få lägenheten vi ska kika på så blir det flytt snart, har bara en 2:a nu & börjar kännas trångt en 6 åring sen tidigare & lillkillen så vi behövr större nu

• molly7272

• molly7272

hm....såg mitt inlägg kom in 3ggr ....var lite segt så klickade nog för mycket

• molly7272

samma här med sömnen om Alex sover själv i sin säng, sp länge han sover bredvid mig går det bättre. har inga tips eller knep för att sova bättre i egen säng, har varit för trött än för att ta den striden så han sover med mig på natten.

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!