Inlägg från: CarinaB |Visa alla inlägg
  • CarinaB

Barn födda i nov 06 !!!

5 minuter för sig själv, vad är det
    Elba vill absolut inte vara själv och verkar prova om det funkar att få in oss i rummet om hon skriker, och det gör det ju... Nä, själv är verkligen inte kul!
    Hon sover nu kanske 1,5 timme totalt på dagen. Hon vaknar ju vid 6 och somnar runt 20. Som sagt har hon sovit två hela nätter, dock inte i rad. Oftast vaknar hon runt 4 för mat och somnar om hos mig till 6. Någon enstaka gång vaknar hon vid 1 också men det är ett undantag numera.
    Har varit lite krångligare med rutinerna sedan vi kom hem från Haag i tordags natt, lite struligare är det allt...
    Var på jobbet 5 timmar idag då mannen tog hand om Elba. Gick hur bra som helst men visst var hon glad att se mamma igen.

• CarinaB

Införskaffade en gåstol till Elba idag och hon blev som en ny bebis, jätteglad att kunna sitta och fixa lite...
    Hoppgungan gillar hon inte riktigt ännu

Vi ökade på från 1 tsk till 2 dagen efter, sedan 3... Sen blev det full portion samt en smakis av något annat. Men efter en månad så har jag bara kört på utan att prova först, hel portion direkt. Har funkat bra *ta i trä*.
    Favoriträtten är biff stroganoff och alla typer av gröt, helst med päron och äpplepure.

• CarinaB

Babyland har ju webbutik men ser faktiskt inte den omtalade stolgungan där...

• CarinaB

Visar upp min lilla Elba, fler nytagna bilder i galleriet!
  • CarinaB
    mexisis skrev 2007-04-27 23:04:09 följande:
    vilket otroligt fint namn på en toksöt liten tjej
    Tack, en hel del kommentarer har jag fått om namnet och många tycker inte om det... Ingen har döpts till Elba sedan 93 i Sverige och det finns 45 med det namnet som tilltalsnamn så det är ju inte så vanligt... Vi döpte henne efter den italienska ön som Napoleon var fånge på, vi var där sommaren innan jag blev gravid och min man har bott på ön och det är paradiset på jorden...
  • CarinaB

Elba vaknade vid midnatt och ville att det skulle vara morgon. Hon fäktade och pratade till 03.30, somnade en timme och sedan började det om. Så vi var uppe vid 6 och nu sover hon gott igen medans jag är vaken
    Andra gången på en vecka som hon är helt vild på natten, hon sover ju normalt mellan 20-06.
    Hm, inte kul

• CarinaB

Hmm, sedan en vecka gör Elba nummer 2 6-7 gånger om dagen. Inga tänder verkar vara på gång och ingen ändring i matvanorna... Förslag?

• CarinaB

Elba dricker själv sedan två veckor
  • CarinaB
    NovJenny skrev 2007-05-05 23:23:47 följande:
    Är det bara min bebis som äter allt!? Sedan väger han över 10 kg också ifs. Har inga nytagna bilder heller. Får bli en annan gång.. Jättesöta bebisar i tråden iaf. Allesammans.
    Nä, Elba äter oxå precis allt förutom broccoli som hon spottade ut för två månader sedan och jag inte provat igen för att jag själv tyckte det luktade så illa... Elba väger 8,5 så hon är oxå lite tung!
  • CarinaB

Inga tänder för Elba inte. Hon sitter jättebra när man sätter henne, ramlar inte mycket... men rulla runt har hon bara gjort 5 gånger totalt, dock ålar hon sig ett halvt varv ofta både i rygg och magläge.

• CarinaB

Elba älskar sin gåstol, hon är inga långa stunder i den men när hon är där så är det toppen. Pallrar upp henne med handduk så det är stadigt... Man ska ju inte ha mer än 20 min åt gången för ryggen enligt tillverkarna så jag brukar lyfta bort henne efter ett tag... De kan tydligen vara senare med att gå själva säger en del om de haft gåstol men inga vetenskapliga belägg läste jag någonstans...

• CarinaB

Fick tillbaks mensen efter 6 veckor trots helamning under den tiden... men sedan jag började med minipiller har det blivit mer småblödningar och oftare istället för en "vanlig" mens

• CarinaB

Jaha, så har man äntligen fått ändan ur vagnen och haft sex igen Det tog lite tid för oss! Ville bara meddela de goda nyheterna

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!