Inlägg från: Mirremama |Visa alla inlägg
  • Mirremama

Barn födda i nov 06 !!!

FamiljenCooper: vi har motsatt problem, Albin vägrar lägga ner huvudet när han ligger på mage, ska bara se sig omkring hela tiden stolle

Han har förresten blivit riktigt snabb på att skuffa sig bakåt nu, och idag var det jättenära att han kom helt upp i krypställning! Han övar och övar...

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • Mirremama

Idag är jag på strålande humör! Albin har för första gången sovit i egen säng i eget rum hela natten med bara en matpaus! Han somnade med sambon vid tiotiden igår, jag flyttade honom till hans egen säng när jag gick och lade mig vid halv tolvtiden. Klockan fyra vaknade han och ville ha mat, hela amningen och omsomningen var över på tjugo minuter Sen vaknade han kvart över sju och då fick han komma och gosa med oss i sängen. Alltså säger bara: sömn gör underverk!! Nu skiner solen här också så vi ska snart gå ut på stan och shoppa lite Sen ska jag till posten och hämta mina GI-böcker som kommit nu. Så från och med imorgon ska det bli livsstilsändring här Bort med mammakilona

• Mirremama

FamiljenCooper: ja det är underbart, känns som triss reklamen: "plötsligt händer det"
    Vad härligt ditt och stortjejens mys låter!

• Mirremama

Thinner: hade vi fått en flicka hade det blivit en My Alva Maria, vi spar på det ännu
    Att det skulle bli Albin Karl Oskar på pojken vår hade vi klart för oss från första början. Blir det en pojke till nån gång blir det troligen Melker Tor Evert

• Mirremama

Måste bara sätta in en härlig bild jag nyss tog, sekunden innan låg han och pussade sig själv i spegeln

• Mirremama

Spegeln satt fast på gymmet redan från början, men det är ett TinyLove gym och åtminstone alla saker som hänger kan man köpa skilt, så kankse spegeln finns att köpas drä TinyLove säljs också? Jag vet faktiskt inte, men de borde väl ha nån hemsida där man kan se kanske?

Albin äter stora portioner redan, men vi började med smakisar vid ca fyra månader, så han har ju hållit på ett tag nu Han är förtjust i majs-potatis och potatis-broccoli, av fruktpuréerna är blåbär nr ett och sen aprikos

• Mirremama

Gäsp... verkar ha varit en engångsföreteelse det där med att sova gott i egen säng... ikväll kommer tre av mina gamla goda vänner på besök, bara en av dem har sett Albin tidigare så det ska bli jätteroligt att "visa upp" honom

• Mirremama

Vi har också en jobbig natt bakom oss, men det är ju inget nytt här i huset... jag börjar bli så trött nu att jag på allvar överväger någon "kur". Det känns inte som att det är hållbart i längden att amma 5-6 gånger varje natt Förvånad Det känns så dumt, jag kan inte ens njuta ordentligt av min underbara plutt för att jag är så trött.

• Mirremama

NovJenny, han äter som en häst och jag ger honom så mycket han bara vill ha. Det är inte att han är hungrig som är problemet, utan att han använder mig som napp.

Bibob, jag har läst en del om 5min. metoden, men jag tror inte jag skulle klara av den, i så fall får sambon natta medans jag går ut och går eller nåt, jag kan bara inte höra honom vara ledsen och gråta när jag vet att han blir lugn bara han får tutta lite. Jag ska till bvc på tisdag, så då ska jag diskutera igenom olika metoder ordentligt och se vad de tycker där.

• Mirremama

NovJenny: Han äter puréer sen ett par månader och gröt sen ett par veckor. Tänder har han på gång, så säkert bidrar det också, men han har hållit på såhär i ca. 1½ månad nu, och så länge ska väl ändå inte tandsprickningen oroa. Han reagerar inte på något han äter, jag använder inga lightprodukter, inget kaffe eller nåt med koffein i överhuvudtaget.

• Mirremama
  • Mirremama

Höh, det var Albins hälsning

Skulle ju säga välkommen åt Ellpi!

Och berätta att Albin numera sitter utan stöd och kommer upp i krypställning och står och gungar!! Här går det framåt med fart! Han verkar dock inte lika intresserad av pratandet som några av era andra bebisar, hittills har han inte presterat nåt som jag ens med bästa välvilja kan tolka till vare sig mamma eller pappa

• Mirremama

Vilka sötnosar ni har, måste ju kasta in ett par bilder på min lillkille:

• Mirremama

Godmorgon! Idag blir vår lilla skrutt ett halvt år! KNappt man hinner med! Jag tror vi ska premiäråka scootern till bvc idag, har längtat länge efter att börja använda den, ville vänta tills han sitter själv

En fråga: har ni andra fått er mens tillbaka än? Min har inte kommit än.

• Mirremama

Hemma igen från bvc! Albin väger nu 9060 gram och är 70,5 cm lång!! Växer fortfarande duktigt alltså

Mensen saknar jag verkligen inte heller, får bara hoppas att den inte bestämmer sig för att spontankomma tillbaka mitt i sommaren när man sitter nånstans i vita byxor bara Förvånad Sånt har man väl inte behövt oroa sig för sen man var fjortis

Angående spiraler så har jag också funderat på kopparspiral, alla preventivmedel med hormoner går tyvärr bort för mig pga av förhöjd blodproppsrisk, jag har nåt genfel som ca. 6% av befolkningen har.

• Mirremama

Familjen Cooper: ja han är stor, och det börjar kännas i min rygg minsann Hmm, kan bero på att mina magmuskler för tf är obefintliga också förstås...

Jag rensade ur Albins garderob i fredags, tänkte nästan börja gråta när jag insåg att han verkligen inte ryms i alla sina fina kläder i storlek 62 längre Gråter 68 går fortfarande rätt bra, men det är snart dags att gå över till 74 helt.

• Mirremama

Criffegirl, jag minns inte om det hade nåt namn, det är flera år sen det konstaterades att jag hade det, men det har något att göra med koaguleringen och trombosyterna i blodet. Jag frågade då jag var på eftergranskning ifall det skulle gå att använda nåt svagt hormonellt p-medel, men gyn. avrådde från det.

• Mirremama

Glömde skriva att jag inte heller haft symptom på nåt, men efter att min farmor, min pappa och två av hans syskon haft blodproppar vid rätt ung ålder så testades typ halva släkten.

• Mirremama

Bibob, Albin var 70,5 cm lång och vägde 9060 g prick på 6månadersdagen

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!