Inlägg från: islandgirl |Visa alla inlägg
  • islandgirl

Barn födda i nov 06 !!!

FCooper och Mexsis; tack det var skönt att höra.
    Nu till nästa fråga Under deras vakentid, vad gör ni då? Karl är oerhört rastlös och min fantasi är vädelös. Vi leker några minuter med klossarna, han ligger lite i gymet och har jag tur sitter han en liten stund i babysittern. På eftermiddagen går vi ut o går men det är ungefär det vi gör. Ibland dansar vi lite.

• islandgirl

just det, han gillar att sitta i mitt knä o slå på tangenterna. därav de många inläggen
    han är oerhört fascinerad av mina fingrar när jag skriver.

karl favoritsyssla är att slå! hårt, mycket o länge. på allt!

• islandgirl

tack alla för svaren. så skönt att se hur era dagar ser ut. de påminner mkt om våra.
    ibland får man lie nojor; gör jag verkligen rätt, sover, äter han normalt, leker o stimuleras han för lite mm?

men det går över när man får bolla lite med er andra.

Mirremamma: Karl "pussas" jättemycket. Tänkte först att det var för att jag pussar honom så otroligt mkt Han tar tag med händerna i mitt ansikte o ger mig ordentliga, blöta smällkyssar. Underbart!!!

• islandgirl

är det ngn som har ett bra tips på website där jag kan köpa bra leksaker till Kalle?
    KOmmer aldrig i väg till ngn affär.

• islandgirl

Karl har ätit smakisar i dryga veckan och det har gått bra. Potatis, palsternacka och morot 3 dagar på varje. Men vad går man vidare med nu? Ärtor o majs har jag hört. Men kokar man det också och hur länge då innan man mosar o gör puré? Måste man tillsätta ngt i purén, morot är ju så vattnigt i sig själv. Knasiga frågor jag vet...

• islandgirl

Taneli: Tack så mkt för tipset.
    Testade frysa in lite potatis/palsternacke/morotspuré men gjorde missen att fylla kuberna för fullt så det blev ett enda stort puréblock

vet ngn varför man inte skall frysa potatisen?

• islandgirl

godmorgon,

förlåt att jag byter ämne måste bara sticka in en snabb fråga. Håller på att koka majs som jag skall göra puré av. men på burken står det att det är salt i!

man får ju under inga omständigheter använda salt.
    hur gör ni när ni gör majspuré?

• islandgirl

Tussetösen mfl. Jag skulle så gärna vilja veta hur ni gör med era småttingars sömn när ni är borta hela dagar och även ni som är borta på kvällen.

som det är nu är Karl jättekänslig med sömnen. Sover han dåligt på dagen sover han dåligt på kvällen.

Det gör att jag drar mig för att gå iväg om det stör hans sovrutiner 10-11 på fm och 13-15 på em.

Likaså på kvällen, han kommer inte till ro och kan sova när vi är borta. Sover vi över där är det en annan sak men att bara somna i insatsen el dyl funkar inte. Det gör att vi blir ganska begränsade och jag känner mig jättefånig och ocool till skillnad från andra Mammor som tar med sina små överallt och de somnar överallt

• islandgirl

Tussetösen: tack för ditt svar. Kalle har inte varit så himla beroende av sina "sovtider" förut. det är mest senaste tiden han behöver följa dem. Kanske jag som är lite spattig också eftersom han sover så himla bra om nätterna att jag inte vågar rucka på dagssömnen. Men samtidigt, det får ju inte inkräkta på det vardagliga livet allt för mycket heller. Vi brukar ta med snutten o napp mm. Är nog bara att ut o öva och inte sitta i bunkern längre...*ryyyyyyyys*

Bibob: Åååååååh grattis. Jag blir tårögd bara av att läsa om att lillkillen sa Mamma. Jag längtar så. Det känn som det är på gång, har blurrar som attan.

• islandgirl

usch, i dag är jag nervös. Karl skall få sin 5 mån spruta. 3mån sprutan var katastrof, han blev så oerhört ledsen och var otröstlig i över 30 min trots att jag ammade. Till saken hör att han hade en jobbig period då. Men det verkar han ha nu också, han är kinkig och ledsen mest hela tiden. Måtte det gå bra.

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!