Inlägg från: TheSunset |Visa alla inlägg
  • TheSunset

Barn födda i nov 06 !!!

am76 skrev 2007-03-07 15:05:51 följande:
    Har era bebisar oxå börjar leka "hela havet stormar" i sina sängar ? Tea är alldeles vild på natten, ligger åt alla möjliga håll när jag ska ta upp henne och sparkar hela tiden av sig täcket... Jag har nu tagit bort kudden då hon ändå bara kravlar sig ner ifrån den och ligger jätte lustigt, dock ej på magen än. Blir väl snart dags att sänka hela sängen så hon inte klättrar över *haha* .
    Julia ligger aldrig still...hon rullar runt och ålar sig framåt...Aldrig en lugn stund längre..
    ♥ Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
  • TheSunset
    3småttingar skrev 2007-03-07 18:35:46 följande:
    Hej hej, nu har jag hittat hit. Edwin är född den 9/11 :) Tänkte kolla om nån av er vet hur varma dom ska vara för att ha feber? Edwin brukar ha runt 37,0 men ikväll hade han 37,8 (i rumpan) + att han är snorig. Använder Nezeril droppar så han kan sova på kvällarna. Har era haft feber? (¯`°•.¸ ღ mamma till söta Edwin 061109 ღ ¸.•°´¯)
    Min lilla tös hade feber, öroninflammation och halsont (röd, svullen och vita prickar) för typ 1 månad sen...

Sen igår började hon ta sig på örat igen, så jag gick ner till bvc idag så dom kollade hennes öron. Hon va lite röd i ena örat..Det kan va på g med öroninflammation igen men det kan bara vara irreterat oxå..hoppas på det sista. Dom kan inte göra nått åt det nu iallfall så vi får hålla koll.
    Vi har öronbarn på både min och hennes pappas sida..Så jag hoppas verkligen att hon klarar sig.
  • TheSunset
    am76 skrev 2007-03-07 19:47:15 följande:
    starliight > Vi ringde sjukhuset förra veckan då Tea var rosslig och flåsandades. De sa att normaltemp är 36,5 - 37 grader. Andningen ska vara max 40 andetag /minuten, är det över ska man in akut. De rekommenderade INTE att ge Nezeril, bara koksalt + höja sängen + köpa luftfuktare, detta hjälpte till slut. Hoppas Edwin snart är frisk!Nån mer som har ont i ryggen? Tips om käcka ryggövningar man kan hitta på nätet kanske? Min är klart överansträngd *phu*.
    Jag har sjukt ont i ryggen...jag kan inte ens böja mig ner och plocka upp nått längre...*suck*
  • TheSunset
    3småttingar skrev 2007-03-07 21:54:47 följande:
    3småttingar skrev 2007-03-07 18:35:46 följande: Hej hej, nu har jag hittat hit. Edwin är född den 9/11 :) Tänkte kolla om nån av er vet hur varma dom ska vara för att ha feber? Edwin brukar ha runt 37,0 men ikväll hade han 37,8 (i rumpan) + att han är snorig. Använder Nezeril droppar så han kan sova på kvällarna. Har era haft feber? (¯`°•.¸ ღ mamma till söta Edwin 061109 ღ ¸.•°´¯)Min lilla tös hade feber, öroninflammation och halsont (röd, svullen och vita prickar) för typ 1 månad sen... Sen igår började hon ta sig på örat igen, så jag gick ner till bvc idag så dom kollade hennes öron. Hon va lite röd i ena örat..Det kan va på g med öroninflammation igen men det kan bara vara irreterat oxå..hoppas på det sista. Dom kan inte göra nått åt det nu iallfall så vi får hålla koll.Vi har öronbarn på både min och hennes pappas sida..Så jag hoppas verkligen att hon klarar sig. ♥ Hampus 990910 & Julia 061101 ♥Hur tar hon sig på örat då? För Edwin drar liksom med ena handen över högra örat och det är så ofta att jag verkligen har lagt märke till det. Jag är också öronbarn nämligen så man hoppas ju att Edwin inte får samma problem. Mill06 - jag får se vad som händer i natt o så, nu har han iaf somnat. Efter lite missnöje.. am76 - tack, ja de hoppas jag också! (¯`°•.¸ ღ mamma till söta Edwin 061109 ღ ¸.•°´¯)
    Hon drar sig över örat sen tar hon tag i örat och håller i det , ibland drar hon handen fram och tillbax på örat oxå..
    Hon drar sig över örat ofta till och med när hon sover...
  • TheSunset
    Angelseye skrev 2007-03-08 14:49:37 följande:
    Vart era små orolig när dom fått första vaccinationen?Min tös fick den igår o va alldeles sjövild igår kväll innan hon somna o vaknade ett flertal ggr inatt o va hyper :/ Men fick henne till slut o somna o sova fram till 12 idag. Men ja tyckte så synd om henne.
    Det spänner ju i benet på dom stackarna så det e inte konstigt att dom inte e stilla.. Julia ska ta sin 5 månaders spruta nu den 28...tycker synd om henne redan...
  • TheSunset

Vi åker till teneriffa nu den 1 april...så därför tar vi sprutan den 28, några dagar innan så hn slipper va dålig när vi åker (om hon skulle bli det)

• TheSunset
    Tussetösen skrev 2007-03-09 10:58:11 följande:
    Angelseye skrev 2007-03-08 19:42:23 följande: Va roligt o ut o resa, själv ska vi bara resa till Oxelösund, va vi vet :) ja det ska bli jätte skojj... e bara lite för nervös å så men det ska nog gå jätte bra... oxelösund..?? vad e det och vad gör man där..??ser att många barn varit sjuka... det sägs ju vara bra för immunförsvaret.... men fy va jobbigt..!! Men e det nån som har ett barn som aldrig blivit sjuk..??
    oxelösund..?? jag undrar oxå va du ska gör i den lilla hålan...hihi.. Jag kommer från nyköping från början...-)
  • TheSunset
    Mirremama skrev 2007-03-09 13:00:19 följande:
    Den är för längre fram, säkert skulle han kunna sitta i den för han sitter rätt bra med stöd, men den är ju rekommenderad från 6 mån, så det blir väl att vänta otåligt Vi köpte den ren nu för vi ville vara säkra på att få den färg vi ville ha och så, det kan vara rätt lång väntetid på dem. Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
    Vi har oxå köpt en scooter...gjorde det för några veckor sen..hade tänkt att ha den när vi åker till teneriffa.. Bilder finns i galleriet..
  • TheSunset
    Criffegirl skrev 2007-03-09 20:18:00 följande:
    Ser alla på TV ikväll? Pontus född 20 november 2006
    Japp...
  • TheSunset
    Criffegirl skrev 2007-03-09 20:49:05 följande:
    Okej...själv sitter jag i tv-rummet med den bärbara och har dessutom en klängig, mammig, sovande Pontus i knät. Har lagt honom i sängen 4 ggr nu och han vaknar efter 2 minuter. Somnar och sover gott när jag tar upp honom så nu får han ligga här ...orkar inte springa.
    Det låter precis som jag skrev det där... Sitter oxå med den bärbara i tvrummet med en trött julia i knät....
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!