• am76

Barn födda i nov 06 !!!

Underbart väder här oxå! Vi har varit på piknik, barnkalas och sen en 5 km tur i spåret (Tea i bärsele), helt underbart! Tea är en helt annan tös än innan, släkten riktigt höjde på ögonbrynen när hon inte grinade en enda gång, så nöjd, glad och social!

Vi har inte bytt till sittdel men ska testa det nån dag. Än får hon plats i liggdelen. Vi åker till Budapest 25.4 då planerar vi o klara oss utan liggvagn.

Här övas det med nappflaskan oxå, jag hoppas få gå på Sama (swedish alternative music awards) på långfredan. Barnvakten är redo (mormor) men hon måste ju lära sig äta annat än tutte ...

• am76

Hejja Hanna! (Pillis72). Hoppas TEa oxå lär sig snart! Hon tog nappen (NUK) förra fredan men inte flaskan än, så vi övar på ...

Ja underbart väder, fastän jag är sjukt trött efter 2 riktigt dåliga nätter, piggnar man ju till ute i solen! Varit ute flera timmar både igår o ida så jag bränt näsan. Snuttan har sovit max 2 h i ett sträck de senaste nätterna. Måtte vi snart komma tbx till gamla vanor!

Islandgirl > Hur ofta de äter? Ja Tea äter (ammas) fortfarande dagtid med 2-3 h mellanrum. Nattetid 1-2 ggr. Ger henne även smakportion gröt på kvällen. SKa återgå till potatisen o grönsakerna nästa vecka.

Vi köpte ef.ö n STokke stol men hon är alldeles för liten för den än .

• am76

candyheart > här äter vår tjej max 5 min kanske 3 min i snitt. De får nog i sig mer än man tror på denna korta tid.

• am76

gäsp gäsp vår förut så duktigt sovande bebis vaknar efter max 2 h varje natt nu. Känner mig såå sliten! Måtte det gå över snart!

• am76

The Sunset > Hjälp vad läskigt men som alla säger, skönt att det gick bra !!!

Jag tänker oxå varje gång jag går i trappor, tänk om jag snubblar.. I nedförsbackar försöker jag komma ihåg att vira säkerhets öglan runt handleden. Man vet ju aldrig. Phu!

Just nu är jag hemma ensam för första gången sen Tea föddes. Hennes pappa tog ut henne på långpromenad. Känns så konstigt!

• am76

GEr nån av er vatten till era bebisar? Vi ger dubbel smakportion gröt på kvällarna nu och jag inbillar mig att hon kan bli törstig av detta ... Har försökt ge vatten med nappflaska men hon vet ju inte hur man suger på den än , så funderar på att ge vatten med sked. Ska det kokas & svalna av i kylen eller kan man ta ur kranen nu när de är över 4 månader?

• am76

TAck för alla svar, jag kan med andra ord ge vatten med sked direkt ur kranen .

Syskon ja. Vi har pratat om det och kommit fram till att vi väntar kanske i 5 år. Anledningarna är att jag vill jobba innan barn nr 2 och min sambo älskar att resa (mycket enklare med bara ett barn).

• am76

Mm här har vi oxå "vilda nätter". Jag var säkert uppe 10 ggr inatt för att stoppa in nappen och vyschja... Jag tror precis som Thinner att de drömmer mycket mer nu när de närmar sig 4 månader.

• am76

Igår vände sig Tea från mage till rygg, stackarn blev livrädd och har inte gjort om det sen dess .

SannaStina > Jag brukar bara spruta in koksaltet i näsan. Sen höjder jag sängen med ett par böcker i huvudändan.

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!