• am76

Barn födda i nov 06 !!!

Oj vad mkt ni skrivit sen jag var inne sist! Får läsa när jag får tid. Vi har haft händelsrika dagar med dop i lördags, gäster från när och fjärran, årets varmaste dag och dessutom har Tea äntligen börjat skratta högt! Hur underbart som helst!

• am76

Vad olika det kan va med vikten. Jag har sedan 16 års ålder verkligen kämpat med att hålla vikten vid 65 kg (är 169cm), tränat massor och viktväktat typ konstant osv. Under grav gick jag upp till 77 kg. Sedan Tea föddes har jag ätit sånt jag inte ätit på hela 15 år: pizza, chocklad, bullar och smör på mackorna, känns såå konstigt att ha kunnat äta detta utan att gå upp, och nu visar vågen 62 kg. Måtte detta hålla i sig även efter att amningen är slut. Måste hänt nåt radikalt med min ämnesomsättning och det tackar jag för .

Vår lilla Tea är som en klocka numera på nätterna. Trött 20:30 somnar 21 äter 01 och 06 och vaknar alltid 08, kanske nån minut över. Sambon har inte satt sin väckarklocka på länge då hon ändå vaknar 06 . På dagarna är det också ofta samma klocksalg som gäller, puré 11:30 och gröt 19:30. Amningarna bara som varierar lite, blir mer och mer sällan nu.

• am76

Nån mer som ff har bebis som vägrar nappflaska?

Jag var på BVC idag då Tea fick vacc spruta nr2. Stora tjejen 68 cm och 7545g hon ska tydligen ha haft sin "mulliga" period nu sa BM. Haha vi tycker inte hon varit det minsta mullig ... Fick även tips om pipmugg men hon tar inte den heller så det är skeden som gäller för vatten fortfarande. Vet inte vad jag ska göra . Är småbekymrad att hon behöver mer vatten + att det vore en dröm att kunna lämna henne nån gång om hon tog nappflaskan. Nästa vecka reser vi till Budapest och där lär det ju vara varmare. Skickade iväg karln nu för att köpa flera sorters pipmuggar, vihar en hel drös med nappflaskor och olika sugnappar men icke ...

Tea är förresten vår "klocka". Sova 21. Äta 01 + 06. Upp 08. Puré ½ burk mellan 12-13. Gröt 1 portion kl 19:30. Amning där emellan men mjölken sinar.

• am76

Mill06 - ja "vägrar" är fel ord - Tea förstår inte heller hur man gör

• am76

Jag ger inte vatten annars än till gröten & purén.

Idag har Tea äntligen förstått hur man dricker ur pipmugg, gick ner "hela" 25 ml brsötmjölk *lycka*. Nappflaska har jag gett upp nu, går det inte så går det inte.

• am76

Stackare > mill06 !

Här är allt bra förutom att vädret suger, regnigt värre vill ha sommar nu!

• am76

ojojoj vad lyxiga nätter somliga har!

Har idag haft en supergnällig Tea, jag har inte fått lämna rummet utan henne annars har hon gallskrikit. Man är ju helt slut när man inte får 5 min för sig själv. Nu är sambon hemma, de två badar badkar så jag får liite egentid .

• am76

Mill06 -
    Tea började dricka ur pipmuggen efter 3 dgr men idag hände då det lustigaste av allt! Som ett sista försök med nappflaska hällde jag i sån där barnsaft man kan köpa (från 4 månader), som vi tänkt ge på flyget imorn om hon inte ville bli ammad då. Tror ni inte hon drack som hon aldrig gjort annat! Sen provade jag en annan nappflaska med vatten, gick lika bra det . Så lustigt att det gick på första försöket med saft .
    Ha det så bra nu allihop, vi reser imorn. Åter nästa vecka!

• am76

Nån som börjat med välling än? Hur gick det?

Jag provade igår, suck suck. Allt annat än päronsaft ur nappflaska ratas, Tea spottar & fräser åt all dryck utom päronsaft så idag har jag gett henne lite välling med sked. Skam den som ger sig. Vill så gärna börja jobba kvällar ibland men måste ju vara säker på att pappan klarar av att ge henne mat, puré och gröt går jätte bra det är dryckebiten som strular, måste fortfarande alltid amma henne efter måltiderna.

• am76

Jag har kopparspiral - satte in vid efterkontrollen. Gjorde väldigt ont vid införandet och efteråt kunde jag knappt gå hem -. Blödde i 4 dagar. Nu har jag kraftigare mens men annars märker jag inte av den. Tål inte hormoner, därför kopparspiral.

• am76

Otjugofem> Oj 6 cm på en månad!

Inte undra på att kläderna verkar krympa, misstänker kraftig längdväxt här oxå då det känns som om storlek 68 redan är för litet trots att jag tog fram de kläderna alldeles nyss. 74 passar bättre i bodys, byxor funkar 62-68...

• am76

Tycker oxå det är supersvårt med mängden mat och hur ofta de ska äta... och ja samma här vällingen lägger vi på hyllan, Tea precis som Adele spottar och fräser (försökt i 2 dgr). Det är ju såå svårt att veta hur mycket bröstmjölk de fått i sig när man inte ser mängden.

• am76

Nästa vecka ska jag testa att jobba en kvällstur, vill verkligen börja jobba nu ibland. Mitt önskemål är att lära Tea dricka välling vid nattningen men oj vad svårt det är! Förra veckan slutade jag amma vid 16 och nu måste jag sluta även vid 19-19:30 då jag inte kommer vara hemma. Vi testar alla nappflaskor o pipmuggar så gott som varje dag vid alla mål, och rekordet är att 50 ml majsvälling gått ner, plusvällingen verkar hon inte gilla alls. Måtte detta börja fungera snart... annars får det bli gröt, men det hade ju varit så smidigt med välling!

• am76

stackars Maja, hoppas det inte var nån farlig allergi!

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!