Inlägg från: TheSunset |Visa alla inlägg
  • TheSunset

Barn födda i nov 06 !!!

Mirremama skrev 2007-03-21 15:34:51 följande:
    Vad duktig hon är! Albin hålls sittande en liten stund, men sen tippar han åt sidan Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
    Jag satte henne på golvet idag för att testa...och där satt hon sen... När hon lutar för långt bak så faller hon juh...men så duktig mammas tjej...Nu märks det att dom börjar bli stora..
    ♥ Mamma till Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
  • TheSunset
    islandgirl skrev 2007-03-21 16:29:06 följande:
    The Sunset: Åh så fin hon är! Karl sitter också en liten stund, men sedan bär det utför. Dock gillar han fortfarande inte att ligga på mage. Han gör det i max 5 min sedan blir han jättearg trots att han är stark som attan och kan se massa. Sångerskan: Stackars lille Jack men så skönt att han får hjälp. Tycker det är jätteotäckt nu när Karl är förkyld och kan tack o lov inte tänka mig hur det skulle kännas om han hade lunginflammation. Hoppas det går över fort!Ang midjemått mm ja. Usch, magen är fladdrig som aldrig förr. Har inte så många kilon kvar men huden är inte som förr. Hoppas spänsten kommer tillbaka kring såväl mage som bröst för det hänger lite överallt. Bantar inte men promenerar en hel del. men vet inte vad som flugit i mig, är hungrig och sugen hela tiden. Går o småäter hela tiden, blir aldrig riktigt nöjd. Men det känns som det enda man riktigt ha att se fram emot som egentid om dagarna är fikat med ngt gott till. Jösses...
    Tack..! Julia rullar runt och ålar sig oxå...aldrig still en sek.... va glad att det dröjer ett litet tag till innan din lilla börjar..
  • TheSunset
    Olle i Alingsås skrev 2007-03-21 16:40:26 följande:
    The Sunset: Vad duktig hon är. Jag väntar bara på att min dotter ska sitta. hon sitter med stöd nu. Jag tycker att hon pratar mer än utforskar sig själv just nu. HaHa. Island girl: HHar heller inte så många kg kvar. Är ute och går varje dag och bantar inte. Är också alltid hungrig och sugen på något gott. Måste ha min tre mål mat varje dag plus mellanmål. Det är väl ammningen som gör det. Har faktiskt nu börjat träna "core" och styrka igen en ggr i veckan. Hoppas att magen åter får sin spänst snart.
    hihi...Julia spottar och säger brrrhhh... Hon e lite snabb i svängarna min lilla dam.. Inte en lugn stund längre...hihi
  • TheSunset
    Vi trodde vi skulle förlora våran julia igår..

Igår så halkade jag med julia i våran trappJÄVEL... så hon slog i huvudet ordentligt. Illfart in till sjukan...Dom skickade henne till rönken och grejer...för både skall och ben.. Hon skrek och skrek....vi fattade ju inte va det va...sen fick vi se rönkenplåtarna att hon fått en skallfraktur.... Tror jag aldrig har gråtit så mkt i hela mitt liv. Vi fick stanna kvar över natten så dom kollade henne varje timme...Men nu mår hon rätt okej och det kommer läka av sig själv.

VA JÄVLIGT FÖRSIKTIGA NÄR NI GÅR I TRAPPOR...EN OLYCKA HÄNDER LÄTT!!!

Jag va ändå så försiktig men ändå skedde detta...Min stackars lilla julia... Nu ska jag ta min plutta...hon börjar vakna nu.

• TheSunset

Tack alla...!!

Nu ligger julia bredvid mig här i soffan och sover... Hon e helt utmattad lillan... Mamma e inte speciellt pigg heller så jag funderar på och krypa ner bredvid henne och vila en stund nu. Blev inte mkt sovande inatt inte...
    Även om jag inte ska ta på mig för mkt skuld kan jag inte hjälpa att känna en massa. Man känner sig som världens dåligaste mamma när man inte lyckades skydda henne tillräckligt. Men jag vet att jag inte är det och att en olycka händer lätt... Men när jag kollar på min lilla tjej så blir jag så tårögd och samtidigt glad att det gick så pass bra ändå..Kunde ha varit värre...

• TheSunset

Natten har varit okej och hon verkar piggare....

dyckan skrev 2007-03-30 07:02:21 följande:
    vad jag blev rädd igår när jag var ute och gick med barnen. Vid en närbutik i närheten där vi bor kommer det en man springandes med en kniv i handen och skrek " jag ska döda honom den jä-ln".skojar ni jag blev rädd. Nu när det varit så mycket med folk som blivit knivskurna av psykiskt sjuka människor.Vågade inte gå ut mer igår, så jag vet inte om någon fick tag på honom.
    Men fy ... hade inte heller vågat gått ut då..
  • TheSunset
    dyckan skrev 2007-03-30 19:52:21 följande:
    the sunset>> jag vågade inte gå ut med barnen idag förrens min sambo kom hem. Tänkte massor på barnen som har blivit dödade av psykiskt sjuka människor dom senaste åren och man vet ju aldrig...
    Kan förstå det...
  • TheSunset
    dyckan skrev 2007-03-30 20:13:26 följande:
    någon som vet om det är ok att ge en 5 månader kyckling i smakis???
    Min dotter har aldrig gillat 4 månaders burkarna...så hon äter alltd 5-6 mån...funkar utmärkt...Julia fick cocos med kyckling...namnam.,..
  • TheSunset
    dyckan skrev 2007-03-31 08:33:07 följande:
    thesunset: ok. men då kan jag fixa lite kycklingpuré till lilleman idag...
    Absolut...hoppas han gillar det..
  • TheSunset

Ingen som har rest med bebis här??? Vi ska flyga till Tenneriffa imorgon...Jag, sambon och barnen...Tror det ska gå bra, sonen e ju helt eld och lågor här hemma idag..

• TheSunset
    NovJenny skrev 2007-03-31 08:57:26 följande:
    TheSunset: Gud vad härligt! Vi var på Teneriffa 4 veckor förrförra året i november, hur underbart som helst.Hoppas ni får skoj. Var ska ni?
    Playa d.las americas...det blir första resan utomlands för både mig och barnen...
  • TheSunset
    NovJenny skrev 2007-03-31 09:32:33 följande:
    The sunset: Aha, där var vi med. Fin stad. stora vågor i vattnet när vi var där dock. Kanske beror på vilken årstid...Ha så himla roligt. Är så mysigt att åka bort ett tag.
    Tack ska försöka ha riktigt skojsigt...
  • TheSunset
    Bibob skrev 2007-04-13 11:57:35 följande:
    Jaaaaa det är så underbart!!! Att tiden går så fort, nu ligger han o rullar på golvet och blir arg när han fastnar med armen under magen haha... Snart är det sommar och bad!! Är det någon som far utomlands i sommar med era små??? Och vart i sånnafall??
    Vi var på teneriffa förra veckan...
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!