• liin

Piercing VS magnetröntgen

Ska göra en magnetröntgen av ryggslutet nu i mars och undrar om jag måste ta bort mina piercings i öronen. Har några som jag lätt kan ta bort själv men två som det är lite värre med... Är det nödvändigt? Någon som vet?

• Svar på tråden Piercing VS magnetröntgen
  • Severus

Jag fick ha min piercing i då jag gjorde magnetröntgen.
    De rekommenderade det inte eftersom det kan bli varmt vid metallen på piercingen.
    Klarade mig utan problem. Skulle inte kunnat ta ut piercingen heller om jag velat...

• LaFontaine

Åker du in med huvudet eller har du det utanför? Jag har magnetröntgat knäna ett par gånger och har då fått ha örhängen på mig ett par gånger, men inte några andra. Ju längre de kör in dig i röret, desto mindre chans verkar det vara.

• liin
    LaFontaine skrev 2007-02-11 20:11:24 följande:
    Åker du in med huvudet eller har du det utanför? Jag har magnetröntgat knäna ett par gånger och har då fått ha örhängen på mig ett par gånger, men inte några andra. Ju längre de kör in dig i röret, desto mindre chans verkar det vara.
    Ingen aning hur långt in jag ska åka... Kanske lika bra att fixa en tång så man kan ta bort ringarna om det behövs... ååå vilket krabb
  • educated ninja

det finns ju retainers at plast att köpa, om du är tveksam.
    hör med närmsta piercare eller piercingsmyckesbutik

• Aquilon

1) Snälla säg magnetkamera. Det har inget med röntgen att göra
    2) Om piercingen inte är i tungviktsklassen så kommer det sannolikt inte att medföra något obehag. Vissa sekvenser kan dock störas av metall i närheten (dvs bilderna blir usla). En ländryggsundersökning bör dock funka - där stör vanligen bara inopererad metall. Du kommer att ligga med det undersökta området i mitten av röret, dvs huvudet vid öppningen eller något utanför. Även där är dock magnetfältet nästan lika starkt.

Svar på tråden Piercing VS magnetröntgen