• Bettiz Angel

Bada jacuzzi/bubbelpool med bebis??

Har en dotter som är 4,5mån och vi ska bada jacuzzi på tisdag, så jag undrar om hon kan bada med oss eller snällt får titta på..
    vet att hon inte får basta men har inte hört något om jacuzzi..
    någon som vet??
    alla svar och tips tas tacksamt emot

~♥~ Freja 060924 ~♥~
  • Svar på tråden Bada jacuzzi/bubbelpool med bebis??
  • memlan

Men brukar det inte stå att: barn, personer med astma samt personer med hjärtbesvär inte bör "bubbla"? Det har jag fått lära mig...

• susannn

ja det brukar stå det memlan.. det ær vad jag har lært mig

• Bettiz Angel

ok.. tack så mycket för alla svar.. får kolla temperaturen på poolen innan..

~♥~ Freja 060924 ~♥~
  • susannn

inte låt henne bada jag menar allvar.. jætte farligt før den lilla..

• Bettiz Angel

ok då får hon sitta brevid och titta på

~♥~ Freja 060924 ~♥~
  • philmKarin

Hur varmt är det i vattnet? Upp till 37 grader måste ju vara princip ofarligt? Men jacuzzin brukar väl vara lite varmare... Att det bubblar borde väl inte ha någon betydelse?

Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • Giiaa

vi badade en liten stund i jacuzzi när hon var 4½månad.
    vi hade henne där det inte bubblade lika mycket (alltså inte vid hålen där bubblorna kommer), men hon tyckte det var roligt att titta på bubblet runt om .

• Mamisita

Det är nog ingen fara med tanke på temperaturen, bara man inte badar för länge. Däremot så ska man nog vara lite försiktig ur bakterie synpunkt då det lättare sker bakterietillväxt i varmare temperaturer. Men är det bra renhållningssystem så är det nog ingen större fara (viss risk finns väl alltid).

• Mamisita

(trycte lite för fort på tangenten) Men personligen skulle jag nog inte ta med lillan i jacuzzin om den inte var i privat bruk för att verkligen vara på den säkra sidan.

• Bettiz Angel

hmmm... ja det är ju ingen stor simhall vi ska till utan ett företags relaxavdelning..
    men som sagt det är ju bättre att ta det säkra före det osäkra och låta henne titta på..

~♥~ Freja 060924 ~♥~
  • lillajessica

jag ville bara säga att jag tänkte inte ens på det.
    min son är 4 ½ månad och vi badade bubbelpool förra helgen han satt bara och skratta och tyckte det va skoj.

• MuminMy

Lägger till: OM det är en klorerad bubbelpool blir koncentrationen av den farliga klorgasen ganska hög precis vid ytan (där barnet har sin näsa), halten blir högre pga bubblet.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
Svar på tråden Bada jacuzzi/bubbelpool med bebis??