• snickerboa

Har gjort ljusa slingor blev sådär vad gör jag nu?

Hej har nyss gjort ljusa slingor hofs frisören betalade en hel del :/ Blev inte riktigt nöjd & när jag frågar om hon kan göra några till på vissa hårslingor som är kopparröda (alltså den färgen jag hade under) då säger hon, ja men det får ske på egen risk ifall håret går av... Men de slingorna hade ju inte ens fått slingmedel på sig! men hon envisades att det skulle ske på egen risk?? Jag klippte mig också mer som i en page frisyr med lite snedlugg, luggen är inte kort utan mer i etapper åt sidan. Kan tyvärr inte lägga in foto på mig så jag kan visa... Nyu funderar jag på att tona över i nån röd brun färg & klippa kort taggig lugg alltså mer en riktig kantig page hos frisör alltså... Men blir slingorna då ljusare skulle va fräckt tycker jag :) Vad tycker ni? Eller tycker ni jag ska göra mer slingor hos nån annan! det var ju det jag ville ha! Hon gjorde inga i underhåret där är det kopparrött... Ville ju ha mkt ljusa slingor o bad om utpetade slingor & fick "folieslingor (bredare) Ursäkta det långa inlägget men snälla ge tips! Lägger in en gammal bild på mig med fina slingor jag hade innan i mitt galleri. Tack på förhand kram!

• Svar på tråden Har gjort ljusa slingor blev sådär vad gör jag nu?
  • n0va

usch, vad tråkigt att gå någonstans där man inte blir nöjd.... speciellt när det är så dyrt också att göra slingor, på vissa ställen.

Jag är rätt inne själv på att ljusa upp håret och skulle därför råda dig till att göra mer slingor. Vilken färg blev de slingor frisören nu gjorde på dig? Tycker först o främst att man ska vända sig till samma frisör och klaga - de får ju göra om det så att du blir nöjd, men jag vet inte hur enkelt det är att kräva det iofs.

• snickerboa

hej tack nOva jag vill inte gå tillbaka till henne. Slingorna blev ljusa men det är ju för lite, så det ser randigt ut kopparljusröd blandat med ljusa slingor. Alltså en del tom färgar ju det för att få flera olika slingor så det är ju inte jättefult. Men nu ville jag ju ha många ljusa slingor då skulle hon ju använt hätta & petat ut många slingor men nää hon gjorde "folieslingor i stället så de blev färre men bredare... har hört att de gör så för att spara tid :(

• n0va

...förvånar mig inte att de gör så för att spara tid, men det blir ju helt FEL!!! Inte alls som man tänkt sig. Förstår precis vad du menar. Hon borde ju ha haft en hätta och grävt fram en massa istället för folieslingor... det blir ju knappast samma effekt av dessa 2.

Tråkigt att hon var så dålig, men jag hade klagat hos dom ändå... men förstår att du inte vill tillbaka dit. Är det ett nytt ställe du provat eller har du varit där förut?

• snickerboa

har varit där förr O dessutom går min son där P han är nöjd... :) så vad gör man?

• snickerboa

Nu har jag beställt en ny tid på torsdag hos en som jag gått till innan som är duktig. Nu vet jag bara inte vilket jag ska göra? tona över det eller göra mer slingor??

• Thmaca

Måste bara säga att det är mycket smidigare, å går betydligt fortare att göra slingor i hätta, än folie.... Så det va nog inte för att spara tid

Och, jo, det går att få folieslingor att se ut som man gjort dem i hätta....om man vill Jag tror helt enkelt att den frissan som gjorde det på dig bestämde hur HON ville ha det...

Om du gör mer slingor på det nu, så kommer du ändå få mer än en färg på slingorna, så om du vill ha det mer "jämt" så är det ju bättre med en toning.

Me Myself and I
  • nilla85

va hos en frisör en gång o gjorde slingor som blev gula. konstigt att utbildade frisörer inte kan göra nåt så simpelt som slingor!? blev vansinnig o gick därifrån utan att betala. man ska fanimej bli nöjd tycker ja!

• snickerboa

tack för alla svar nu ska jag bara bestämma mig för vad det blir på torsdag... tips?

Svar på tråden Har gjort ljusa slingor blev sådär vad gör jag nu?