• Anonym

Knäckt av dålig ekonomi?

Kan man bli det?

För jag tror det är vad jag håller på att bli nu. Flippar snart ur..orkar snart inte ens ta hand om mina barn längre...sjunker allt djupare in i min redan jättedjupa depression........

visserligen hade/har jag andra svåra problem också utöver ekonomin, men det är ekonomin som är allra värst just nu..för när den är såhär dålig så kan inget annat lösa sig heller. det känns så hopplöst.....

just nu kan jag inte ens gå i terapin varje vecka, som jag egentligen skulle behöva...kan bara gå varannan, och egentligen har jag/vi inte ens råd med det.......

• Svar på tråden Knäckt av dålig ekonomi?
  • Anonym

Nu har jag ju ingen aning om vad du har för situation, men du kan inte gå på skuldsanering då? Ekonomiska problem är mycket betungande, men oftast går det att lätta situationen något om man bara tar tag i det. Kan du inte prata med din samtalsterapeft om inte hon/han kan hjälpa dig att reda ut din ekonomi, eller åtminstånde hjälpa dig att hitta någon som kan hjälpa dig. Det känns så onödigt att folk ska behöva må dåligt pga pengar.

• Anonym

Har inga skulder...mitt problem är att jag är sjukskriven och står helt utan inkomst pga att jag ej har någon SGI.

Så nu lever vi enbart på min sambos lön och det är tufft. Får det att gå runt oftast (vissa månader får vi hjälp av föräldrar) men vi kan ALDRIG unna oss något..inga nöjen, inga semestrar, ingen hobby, inga nya kläder, inget alls...

• Anonym

Prova att gå till kommunens budget och skuldrådgivning. Sök fonder, vet att det är tidskrävande och så, men kan vara värt det. Vet en vännina till mig som fick en betald semester resa från en fond. Kanske kan vara värt att lägga den energin och tiden till att söka fond.

Jag sitter också i en mycket jobbig ekonomisk situation pluss vissa privata problem. Vet hur det är, man går omkring med en ständig oro och ångest för ekonomin. Detta gör också att man har svårt att ta tag i det andra i sitt liv.

Men jag har försökt få kontroll på ekonomin, gjort upp en plan och budget. Känns lite lättare då när man har över blick.

Svar på tråden Knäckt av dålig ekonomi?