• 747

Från en syster i islam: Be för att allah skall förinta alla kuffar / Diskussion angående muslimsk rasism

Angående ordet "kuffar"

Vad är en kuffar? Om du som läser det här inte bekänner dig till islam så är du enligt muslimer en kuffar (otrogen) Helt enkelt är du INTE muslim så är just du en kuffar.

Jag citerar här stycken ur ett brev som är skrivet av en ?syster? i islam och riktad till andra muslimska kvinnor. Detta brev riktar ett stort hat mot de som inte är muslimer. Texten visar en uppenbar rasism mot ickemuslimer, som toppas med en önskan att förinta alla de som inte är muslimer.

Muslimer ?tvingas? leva under kuffar:

?Kära systrar, en liten påminnelse till oss alla och främst till mig själv, nu när vi lever under speciella omständigheter i en tid där muslimer tvingas att leva under kuffar, frivilligt eller ofrivilligt. Allah (SWT) vet bäst. Och det finns ingen islamisk stat som vi kan söka hjälp och skydd hos och vi muslimer börjar rycka på axlarna och börjar kanske att tänka mest på oss själva och ursäktar oss med: ?Ja, men vad ska man göra då??¨

Det finns inga bra kuffar. Alla kuffar är av samma skrot och korn:

?För att återgå till kufr, vi vet alla att Allah (SWT) inte älskar kuffar, för de är mushrikuun och de tror inte på Allah (SWT) och de lever i ständig synd vare sig de är snälla eller inte, ärliga eller inte, osv. Det finns inga bra kuffar. Alla kuffar är av samma skrot och korn.?

Det minsta muslimer kan göra är att hata alla kuffar, i hjärtat, på riktigt:

?Det finns ingen större synd efter det att du hamnat i kufr. Hur gott de än gör i dunja, så syndar de. Och Allah (SWT) säger: ?O you who believe, do not take the Jews and the Christians as awliya?. They are awliya? of each other. Whoever among you puts the allegiance with them is certainly one of them.? [5:51] Det minsta vi kan göra när och om vi nu måste vara här och Allah (SWT) vet bäst våra hjärtan vad vi är här för, är att hata dem (kuffar) på rikigt, att göra vår niyyah till Allah (SWT) att vi hatar dem för de är Allahs fiender och för att de hatar oss och dödar våra bröder och systrar världen över. De förnedrar oss, hjärntvättar våra muslimska små underbara barn och försöker radera ut vår deen.?

Be för att allah skall förinta alla kuffar:

?En annan sak som är mycket viktigt är du?aa. Vi kan kliva upp en och annan natt (i vårt liv om inte annat) tex en halvtimme innan fajr. Kanske är det värt mycket hos Allah (SWT). Då kan vi få våra synder förlåtna Insha?Allah och be att Allah (SWT) ska förinta kuffar, straffa dem genom deras egna händer, vägleda dem som söker sanningen?

Hela texten kan ni läsa här:

www.muslimer.com/bidrag/till_systrarna.htm

Texten är skriven av en muslimsk kvinna boendes i Sverige.

Texten är en alltigenom horribel och hatisk läsning. Varje hatiskt ord mot otrogna som denna kvinna skriver finns det dock stöd för i koranen.

Personligen så anser jag att muslimernas ord för otrogna ?kuffar? är ett ord som skall skrivas in i lagen mot hets mot folkgrupp.

Diskutera.

• Svar på tråden Från en syster i islam: Be för att allah skall förinta alla kuffar / Diskussion angående muslimsk rasism
  • Santos v2

Halal: Om dessa 5 pelarna är odemokratiska eller icke västvänliga så tycker jag även de kan dra.

Det finns väll mycket med islam och dess kultur som inte passar in i västvärlden. Ränta, Tvångsgifte, Giftemål inom familjen, Koranen går före lagen,..

Moderna muslimer som mina vänner har jag absolut inget emot. Men dom är lika hatiska eller arga på islamister och konservativa muslimer som bor i sverige som jag.

• C r e d o

Har inte läst tråden men tycker att det blir lite som att dra alla muslimer över en kam. Detta måste ju vara skrivet av en extremist inom islam, låter lite som den där galna predikanten i USA som verkligen lever och andas för att utrota homosexuella. Är själv kristen och i kristna kretsar är det ganska vanligt att referera till icke-kristna som avfälliga (om de varit kristna tidigare) eller som profana eller värdsliga. Men inte för att de för den skuld är sämre som människor utan att de helt enkelt enligt vår tro inte tillhör och tror på det vi gör.

• Halal

Santos

''Om dessa 5 pelarna är odemokratiska eller icke västvänliga så tycker jag även de kan dra.''

Jag raknade upp dom nagonstans, kanske det var i en annan trad. Men det var ett inlagg till dig i alla fall.

OM du kan stanna upp en sekund och bara reflektera over vad du skrivit har. Du skriver OM de ar odemokratiska och icke vastvanliga. Lat oss resonera runt det.

Forst undrar jag VEM som ska falla den 'domen' huruvida dom ar det ena eller andra?

Och vidare - ar det odemokratiskt och icke vastvanligt att tro pa Skaparen, att tillbe Honom, att fasta, att betala valgorenhetsskatt, att ta befintlig resrutt och resa till Saudiarabien? Allvarligt talat - AR det?

Jag skulle uppskatta om du kan vara tydlig har - antingen klart saga - 'ja det ar odemokratiskt och icke vastvanligt' och darutover forklara vad i detta som AR det.

''Det finns väll mycket med islam och dess kultur som inte passar in i västvärlden. Ränta, Tvångsgifte, Giftemål inom familjen, Koranen går före lagen,..''

Du menar att undvika att ta ranta och ge ranta? Dock finns det
    svenska banker som verkar tycka det ar ok och staller upp pa det. Att inte ha ranta innebar ju ocksa att forsoka betala kontant. Dvs man skuldsatter sig inte och koper inget pa avbetalning eller som man inte har rad med. Ar det en stor synd gentemot samhallet anser du?

Absolut, tvangsgifte forekommer MEN det ar inte en del av Islam. Det ar alltsa ett kulturellt fenomen.

Det ar tillatet med kusingifte, vilket det aven ar i Sverige, sa det kan du knappast saga gar emot det svenska samhallet.

Vad menar du med 'Koranen gar fore lagen'? Kan du utveckla det sa jag forstar vad du menar?

''Moderna muslimer som mina vänner har jag absolut inget emot. Men dom är lika hatiska eller arga på islamister och konservativa muslimer som bor i sverige som jag. ''

Vad bra att du tycker om en del muslimer.

Dock maste jag saga att om man ar hatisk som du beskriver dina vanner att vara, sa tycker jag personligen inte man ar speciellt modern, och maste aven ifragsatta sjalva ID:t muslim, da det ar mycket fundamentalt att ha talamod och visa odmjukhet mot andra, bara en tanke som kom upp nar du skrev det.

Eller det kanske AR att vara hatisk som ar en del av att vara modern? Tack da avstar jag. Jag ar mera for att skapa forstaelse och forsoka visa empati for de som hatar mig (vilka det an ma vara). Jag tror faktiskt man kommer langre pa det sattet. Kanske ar jag naiv, men hat ser jag endast som en atervandsgrand.

Vad innebar 'konservativa muslimer som bor i Sverige'? Ett nytt ord for muslim som kommit med i definitionen.

Du menar att dina muslimska vanner hatar andra muslimer som inte ar som dom? Varfor det?

Hatar de aven andra som inte ar muslimer? Om ja - varfor? Om nej - varfor inte?

• Plenum

747,

"Men hur ska vi kunna lita på det? Du är ju kvinna? Enligt din Islam så har du ett mindre intellekt när det kommer till religion än män"

Och ditt bevis är?

"Här får vi också veta att majoriteten i helvetet består av kvinnor"

Shayk Gibril Fouad Haddad comments:

The problem here is not authenticity but meaning.. Even the plainest statement can become completely
    incoherent on the tongue of a retarded person or a pathological liar. The hadith here uses two figures of speech.
    The first is hyperbole meaning exaggeration in the words ?even a prudent, sensible man might be led astray by
    some of you? meaning all the more so an ordinary man. The second figure is synechdoche consisting in using
    the whole for the part: intelligence to mean the specific legal testimony of a woman, and religion to mean the
    prayer and fast at the time of menses.

Numerous verses and other narrations stress that the reward of women equals that of men even if their acts
    differ. So this particular narration is not meant literally but as an acknowledgment of the power women wield
    over men while ostensibly less active in the public and spiritual spheres.

However, the real import of the hadith spoken at the farewell pilgrimage, and its actual context was that the
    prophet challenged the women that were present to realize that unless they helped raise money with their gold
    and jewelry, they would miss the reward of men waging jihad as well as show ingratitude.

In the full version of the hadith the Prophet also orders the women to ask forgiveness and desist from frequently
    cursing their husbands. All this was spoken at a time of:

1. the impending departure of the latter on jihad
    2. the impending departure of the Prophet from this world and
    3. the fact that: cursing the believer is like killing him.

But the prophet was also being playful in his use of strong terms to impress this teaching on the listeners.
    Ruqayyah Waris Maqsud writes:

After the farewell pilgrimage at the eid prayer, the prophet walked past the men leaning on Bilal's arm, and came
    to the rows of women behind them. Bilal spread out a cloth and the prophet urged the women to be generous
    with their gifts of charity, for when he had been allowed a glimpse into the flames of hell, he had noted that most
    of the people being tormented there were women.

The women were outraged, and one of them instantly stood up boldly and demanded to know why that was
    so. 'Because' he replied: ' you women grumble so much and show ingratitude to your husbands ! Even if the
    poor fellows spent all their lives doing good things for you, you have only to be upset at the least thing and you
    will say ' I have never received any good from you.' At that the women began vigorously to pull off their rings
    and ear-rings, and throw them into Bilal?s cloth.

Bukhari 1.28, recorded by Ibn Abbas- who was present on that occasion as a child. 5

• Plenum

Mingos,

"Har inte läst tråden men tycker att det blir lite som att dra alla muslimer över en kam."

Det har tyvärr varit så. Och det verkar som om en del har det lättare till generaliseringen än att lägga skulden på de enskilda.

• Plenum

Santos,

De fem pelarna är;

Trosbekännelsen - shahada
    Tidebönen - salat
    Fastan - under månaden ramadan
    Allmosan - zakat till de fattiga
    Vallfärden - hadj till Mecka. www.islamiska.org/ftp/5pel.pdf

De har dock inte med demokrati att göra, ej heller är de oväsentliga. De är islams fempelare.

• Al Jazair

Santos (skrev igår):

""Det kanske bara är att inse att islam inte passar ihop med västerlandet ? För att komma in i ett samhälle måste man anpassa sig och ofta förnya sig, något många av dessa islamister och muslimska fundamentalister inte vill eller gör."""

Ar det så att "västerlänningarna" också borde anpassa och förnya sig eller är det bara muslimer som ska göra det?

• Gillisen

Halal

Gillisen

''Och vad gjorde inte denna muslimska kvinna då som önskade alla död och pina åt dem som inte ägnade sitt liv åt Allah!
    DET är tragiskt och skrämmande att det finns folk som önskar livet ur andra människor för att de inte delar deras tro.
    DÅ är det heller kanske inte så konstigt att dessa människor ( som är KUFFAR ) reagerar.''

Men varfor bortser du fran vad jag skrev? Jag skrev hur JAG uppfattar en del inlagg pa FL.

Jag haller inte med henne. Och sen - ska JAG lynchas da? For att jag inte gor det - ELLER for att jag ar muslim? En arligt stalld fraga och jag forvantar mig ett arligt svar.

Jag onskar inte dod at nagon. Utan jag onskar i sa fall att dom ska fa vagledning. Beror alltsa pa omtanke inte hat. Det ar tva milsvida ting.

Jag reagerar ocksa nar jag laser konstiga saker. Det spelar ingen roll vem som uttalar dom. MEN jag forsoker halla huvudet kallt och inte fordoma hela nationer och raser och religioner for det. Man maste ju ha lite sunt fornuft ocksa. Vara mansklig i sitt omdome.

Nej ingen sund människa skall lynchas, ingen sjuk heller för den delen,de ska få vård eller fängelse.
    Jag dömmer inte en hel religion eller alla människor inom Islam. Jag dömmer dessa människor som har denna vidriga syn på andra människor och sedan framhäver deras eget tänkande som den sanna religionen.
    Jag blir GLAD att du inte är en av dem.

• Al Jazair

Santos

"""Jag önskar med hela mitt hjärta att sverige och europa slutar fega så jävligt och tar tag i detta. Samla ihop alla islamister i europa på ett och samma ställe. Bygg ett stort fängelse i utkanten av ryssland eller dyl, var som helst. Sedan kan vi förvara dessa idioter där tills dom förmultnar. Blir dom martyrer och fler européer hänger på, så tillfångatar vi dom också och kastar in i hålan."""

Ar det här exempel på västerländsk förnyelse och anpassning som du sa att "vi" var så bra på?

• Santos v2

Halal svarar på din sen när jag har mer tid. Gillar dina inlägg och måste ha mer tid på mig att besvara dom... Ikväll när sonen somnat..

Al Jazair: "Ar det så att "västerlänningarna" också borde anpassa och förnya sig eller är det bara muslimer som ska göra det?"

Vi har anpassat oss, dock tror jag aldrig att infödda västerlänningar tänker rucka på sig och släppa in islamister och extremt fundamentalistiska muslimer i samhället.

"Ar det här exempel på västerländsk förnyelse och anpassning som du sa att "vi" var så bra på?"

Aboslut, det tror jag är ett sätt att få bot på islamismen i Europa. Klemar vi med islamisterna precis som vi gör med sveriges brottslingar är snart ingen rädd för att bli extremist. Det gäller att vara tydlig med att visa att islamister inte har i europa att göra.... någonsin...

Vill dom vara islamister kan dom åka hem till sina hemländer där oftast deras religion redan är rotad, vi är och skall alltid vara sekualriserade länder. Vi har redan lärt oss misstaget av att låta kyrkan vara del i styret av ett land.

Aldrig mer...

Svar på tråden Från en syster i islam: Be för att allah skall förinta alla kuffar / Diskussion angående muslimsk rasism