Inlägg från: CEEN |Visa alla inlägg
  • CEEN

svacka på avloppsledning/vattenledning

vi har precis flyttat in i vårt hus. efter bara en vecka blev det stopp i ledningen vilket har medfört läckage....(huset har inte stått tomt)

efter en filmning idag visar det sig att det är en svacka i ledningen mellan köket och badrummet. vilket gör att vi kommer få fler stopp och fler läckage..

någon som varit med om samma? och vad har ni gjort? eller vad kan man göra?

tacksam för all hjälp jag kan få.

• Svar på tråden svacka på avloppsledning/vattenledning
  • CEEN

puffar lite och hoppas på hjälp

• CEEN

marken ar mjuk, vilket har gjort att de har gjort plattan på pelare. mellan dessa pelare har rören inte hållts upp ordentligt. vilket medför svackan...

• CEEN

huset är från -79
    jag vet inte hur det ser ut men att komma in uder komer inte att gå..
    En fundering är att stänga avloppet och dra det ett annat håll ut och till avloppsbrunnen....

ska försöka få någon sorts klarhet med försäkringsbolaget idag...

• CEEN

Eldna: jodå det är inte stopp nu, de har varit och spolat rent.
    men problemet med svackan är att det kommer att bli stopp igen och igen och igen.....vilket medför mer läckage....

• CEEN

just det som jag trodde så täcker inte försäkringsbolaget detta...

• CEEN

Eldna: hoppas att det löser sig för er.

• CEEN

MrsNelson: jag vet inte vad det kostade. vi slapp betala det.
    men tror att det går på 4-5000...

det låter som om ni kan ha sammma problem som oss. håll bara koll så att det inte börjar läcka och skapa vattenskada.

• CEEN

MrsNelson.
    Ni har tur om det är utanför huset...
    vårt är under köksgolvet, vilket skulle innebära att de måste borra upp hela betongplattan...

• CEEN

ja det kostar......hjälp vill inte veta hur mycket
    nu har jag fixat en byggare som ska komma och kolla på det i eftermiddag eller imorgon...

• CEEN

Eldna: fick precis höra av en kollega att när man är husägare är man bara lycklig två gånger:
    precis är man köpt huset och när man säljer det...

men man får tänka att man lär sig MASSOR!!

• CEEN

Eldna. vi har haft vårt sen den 29/1. vi håller på att renoverar sovrummet nu, spackling och slipning klart. i helgen ska vi måla. hur går det för er?

• CEEN

ja det är ju hur kul som helst att hålla på. vi hoppas på att vara klara om två veckor med allting. men det tar sååååå mycket mer tid än vad man kan tro.

vi sover också på en madrass på golvet fast dock inte i vardagsrummet..

• CEEN

eldna: tack och grattis till dig med. ja vår lokal är helt perfekt. hur går det för er planering?

• CEEN

det känns som att det händer sååå mycket, när man både flyttar till nytt hus och samtidigt försöker planera ett bröllop. jag har min inbjudningskortsidé klar. ska bara hitta rätt papper.
    Vi kommer att skicka ut dem nästa månad, det gäller att vara tidig när det är mitt i semestertider.

• CEEN

tack för era svar.

att behöva filma avlopp för flera tusen lappar är inte inkluderat i en noggrann undersökning. förhoppningsvis kommer den förra ägaren att få vara med och betala på detta...

märklaren har lovat att hjälpa oss igenom detta och de kommer att ringa idag. förhoppningsvis har byggfirman tid att komma och titta på hur vi ska lösa det idag också!

• CEEN

Eldna: det är inte lätt med inbjudningar. jag har sån tur attt jag jobbar med trycksaksproducering vilket innebär att jag har ett tryckeri som kunde fixa papper till mig. var och hämtade prover igår. jag har dock inte ro att sitta och stämpla och klistra etc. etc. utan gör allt i datorn, men det blir nog ett sidenband....

• CEEN

nu har vi haft bygggaren där och beslutat hur vi ska lösa problemet. det blir att proppa igen det gamla röret och dra ett nytt ut från huset, gräva upp i marken och till avloppet.

ca 50 000:- kommer det att kosta. nu återstår det bara att se vem som ska betala. eller om vi kan göra en överenskommelse 50/50
    eller något.

Svar på tråden svacka på avloppsledning/vattenledning