Gillers klacken, någon som varit där?
Funderar på att åka till gillersklacken (vid Örebro) och undrar nu om någon varit där? Va det bra skidåkning? Mysiga stugor?
Nå tips på saker att göra i närheten?
www.gillersklack.se/
Tack!
Funderar på att åka till gillersklacken (vid Örebro) och undrar nu om någon varit där? Va det bra skidåkning? Mysiga stugor?
Nå tips på saker att göra i närheten?
www.gillersklack.se/
Tack!
Ingen??
Liten backe mycket beroende av vädret. Helt ok med snö nu men tyvärr milt idag. Stugorna mysiga, bra längdspår, stor pulkabacke. Litet bad - svårt med barn som inte kan simma. Bebisar inget utbyte av badet om ingen vuxen håller i. Bubbelpool och tunna att rekommendera. Trevlig restaurang med bra mat men dyr. Ligger mittemellan Kopparberg och Grängesberg. Inget större utbud av andra aktiviteter. Kallas Klacken!
Vi har en snart tvååring och åker med en familj har barn på 3 och 5. Så det blir mest pulka för oss tror jag.
Så badhuset är inte så barnvänligt? Finns bubbel poolen i simhallen eller måste man hyra den?
Finns det andra restauranger i närheten?
Tack!!
Mina pojkar som är tre och fem år flyter med puffar men jag som hönsmamma har svårt att släppa, vill vara en vuxen per barn och nära eftersom barnbassängen sluttar och bubblar, finns ingenstans där att sitta och plaska.
Bubbelpoolen finns vid bassängerna men man måste köpa poletter. Tror det kostar en tjuga för tio minuter. Solarium finns också.
I själva Kopparberg finns andra "restauranger". Ansans med mat och pub och två pizzerior. Pizzerian bredvid Ansans har få sittplatser men bäst pizza. Rekommenderas att köpa hem. Pizzerian som heter Zaras har hemkörning för tjugo kronor. Pizzorna är dock sladdriga, går inte att äta i slizar. Det tar cirka tio minuter från Klacken till Kopparberg.
Grängesberg tar det kanske tjugo minuter till. Där finns pizzeria Adria med jättegoda pizzor. Annars är utbudet i restauranger inte så utbrett. Återkommer om jag kommer på något mera.
I vår lilla by Kopparberg är det pizzeriorna som regerar
Pizzeria Två Kockar. Mest pizza men även lite annan mat.
Personligen håller jag inte med föregående skrivare Tycker Zaras har betydligt godare pizzor än Kopparbergs Pizzeria Grill!
Har även funnits ett gym vid badet ( kostar extra ) men vet inte om de har det nu.
Gymmet borta!