• Snufserufs

Vilka parfymer använde du när du var yngre?

Jag minns att jag använde Paris och Lou Lou.
    Undrar om dessa finns kvar?
    Sedan hade jag en som hetet Charlie och givetvis Date (en lila tror jag).
    Kompisen hade alla dyra parfymer (detta var på 80-talet) och jag var så avundsjuk!
    Vilka parfymer hade ni?

• Svar på tråden Vilka parfymer använde du när du var yngre?
  • oOrosamarängerOo

Salvador Dali, den gröna hade jag länge oxå...den är väl den enda jag fortfarande står ut med

• Tjollabolla
    SooJuicy skrev 2007-02-14 17:47:56 följande:
    Salvador Dali, den gröna hade jag länge oxå...den är väl den enda jag fortfarande står ut med
    Haha, den har jag fortfarande! kan inte med att köpa nån annan hur jag än förösker...

När jag var yngre hade jag alla möjliga DATE parfymer (finns dom än?).
    En period använde jag nåt blask från H&M som luktade liljekonvalj. Det fanns i små runda flaskor i alla möjliga lukter. Kan fortfarande känna lukten, då jag sprutat hela min dagbok från åttan med den!
    .?:*¨¨*:?.Gravid i v.38.?:*¨¨*:?.
  • annroll

Hade disel o gio parfymen... Jag älskar dom fortfarande, o påinner om gamla tider... =) Har köpt dom nya för ett tag sen.

• Älskade Ängel

Hade date så klart...

men även h&m´s parfym den där billiga läskiga saken...

Tack och lov har både utrymmet i plånboken och samken vuxit sedan dess.

• klurifax

Jag använde KL (Karl Lagerfelt). Snubblade över i slutet av 80-talet.
    Har kvar en flaska i kylen. Den används bara vid ytterst speciella tillfällen, då den inte går att få tag i längre. Älskar den! Den är "jag".

• Megalomania

hade inte h&m en parfym som hette "exodus" eller liknande i början av 90-talet?annars hade jag en som hette "lilly of the valley" som luktade, rätt gissat, liljekonvalj. sen vill jag minnas att vi snodde den där anaïs anaïs(tror det var så) från morsan vid speciella disco-tillfällen, inte för att det luktade gott utan snarare för att det kändes lite häftigt, eller nåt?

• Elinore

jag använde

Date (alla sorter )
    samba
    white musk
    cool water
    salvador dali (den rosa/beiga)
    och till sist dolce gabana

man luktade sååå gott när man var yngre märker jag

• Naimas mamma

Date, och billiga från HM..Samba har jag också haft.

Sen hade jag en helt underbar som jag inte ens minns nu var jag köpte. Det var en billig parfym. Stor flaska med lila innehåll som luktade vanilj och svartvinbär! Nån som vet om det går att få tag i såna, eller liknande, nånstans?

Senaste åren har jag haft Puma (vad den nu heter..en fyrkantig flaska)
    Nu använder jag Date igen! Den luktar jättegott. Date Me tror jag det är..
    Drömparfymen är nån Escada, men har aldrig råd

• Mokie

Vilken rolig tråd! Skrattande

De parfymer som jag kommer ihåg att jag använde under tonåren är "Adore" någon blaskig och billigare variant som säkert var någon slags kopia.. Minns fortfarande doften..

En kenzo med en flaska formad som ett löv hade jag också.. Kommer bara inte ihåg namnet.. Någon som vet?  Tror den luktade ganska starkt..

Ni som har nämt Laura parfymen, hur såg den flaskan ut?
    En kompis under högstadietiden hade nämligen en parfym  från Laura Biaggotti som jag var helt såld på.. Tror inte att den finns längre. Undrar om det kan ha ståt no1 på flaskan?

♥ Benjamin 060911 ♥
  • Mokie

Åh! jag kom på..!!
    Laura Ashley no 1 var det ju!

♥ Benjamin 060911 ♥
Svar på tråden Vilka parfymer använde du när du var yngre?