• mammiluttan

Värkarna bara sluta?????

Hej

Jag fattar ingenting. Fick som kraftiga värkar igår kväll och ringde in till förlossningen för att höra om det verkligen va värkar, och det tyckte hon att det va i allra högsta grad. Hon förväntade sig att jag skulle komma in på natten. Jag gick hemma o vanka o hade riktigt jäkla ont. Fixa iordning väska och barnvakt till barnen. DÅ , ja du då sluta dom helt o hållet???? Va det inga värkar? Eller kan det bli så så kommer dom igång här nu snart igen??

Finns det någon som vet.

• Svar på tråden Värkarna bara sluta?????
  • Lilla Smilla

Jag hade så med några dagar innan Julius kom. Vi åkte in och när de gjorde en CTG-kurva avstannade värkarna helt. Men jag hade öppnat mig 2,5cm på den tiden. Så det kan vara förvärkar. Kan vara så att du öppnat dig lite med. Hoppas att det kommer igen snart! Lycka till!

• Morran26

Jag hade också värkar en hel natt, väckte sambon för att varna att snart är det dax och satte på värmen till bilen eftersom det var -25 grader ute. sen började värkarna avta för att sedan försvinna helt. detta var för 6 dagar sen och ännu ingen bebis, antagligen bara förvärkar.

Hoppas att värkarna kommer igen för dig och att du snart får din lilla bebis.

• mammiluttan

Gud så jobbigt , när det bara lägger av så där. Jag blev ju helt inställd på att föda bebis!! Ja ja men det e väl bara att gå här hemma o vanka....

• kultingen

VIstt är det jobbigt, men så kan det säkert vara,,ordentliga förvärkar,när jag väntade Hedda så hade jag en hel dag med värkar(torsdag), sen gick vattnet på fredag,sen drog det igång på kvällen,,öppen 3 cm,fast hon ville ju aldrig komma ut, så det blev akut snitt, men ändå.,.
    Jag låg hemma i över en vecka med sånna där konstiga värkar,fick tyvärr aldrig riktigt igåång mina värkar, de avtog sen, därav snitt..

• Zette

Jag har med haft så sen i fredags. Hade mellan 10 till 6 minuter mellan och kraftiga.
    Så höll det på fram till Lördag mitt på dan. Då slutade det.
    Sen kom dom på söndag kväll igen och var igång till måndag morgon efter det bara nån enstaka förvärk.
    Snacka om att man känner sig snopen..

Ni som känenr igen er hur lång tid har det tagir från det att det börja komma och gå tills det att det varit på riktigt??

• kultingen

För mej tog det nog ca 3 dar,,om man räknar med den jobbigaste dagen,,,torsdag..värk en minut,så 10 min emellan osv,,men det där är säkert jätteolika..

• sweetanna

Mammiluttan: Hur kändes dina värkar när du ringde förlossningen? Vad var det bm gick på eftersom hon tyckte att det var värkar i allra högsta grad? Undrar därför att jag just nu sitter o har väldigt ont i magen med 8 min mellanrum o funderar på om jag ska ringa o kolla eler ej.

• mammiluttan

Jag hade som kraftig magknip i magen HELA magen blev hård och gjorde ont. Smärtan är som magknip fast lite värre kanske till och med.
    Tack för alla svar. Men då kanske det är på g iallafall. Kanske kommer den här veckan då om jag har tur... Eller vad tror ni??

• mammiluttan

någon som känner igen sig?

• Zette

Jag gör det.. men tyvärr så vill det inte koma igång mer för mig heller! Och det suger

Svar på tråden Värkarna bara sluta?????