• mammiluttan

Värkarna bara sluta?????

Hej

Jag fattar ingenting. Fick som kraftiga värkar igår kväll och ringde in till förlossningen för att höra om det verkligen va värkar, och det tyckte hon att det va i allra högsta grad. Hon förväntade sig att jag skulle komma in på natten. Jag gick hemma o vanka o hade riktigt jäkla ont. Fixa iordning väska och barnvakt till barnen. DÅ , ja du då sluta dom helt o hållet???? Va det inga värkar? Eller kan det bli så så kommer dom igång här nu snart igen??

Finns det någon som vet.

• Svar på tråden Värkarna bara sluta?????
  • troddeduja

Så hade jag igår förmiddag. Värkar var tioende minut från kl 06-12, sen bara dog det! Snacka om att man är less på det här nu!

• mammiluttan

Less på det här är verkligen rätt ord!! Inget kul alls. Tänkte gå ut en sväng nu o hämta min yngste son på dagis så får vi se om det kommer igång igen...

• Nalle 1981

jag började få förvärkar vid 10-tiden på nyårsafton och lille max är född den 2:a januari. Åkte fram och tillbaks till förlossningen 3 gånger innan vi fick stanna, mellan andra och tredje gången var vi dock bara hemma 20 minuter så det var lite onödigt att skicka hem oss den gången. Det är säkert olika från person till person.

• CherryBomb

Samma här:(
    Man blir såå besviken.
    Haft det i flera veckor, men just från fredagen så var dom ondare än nånsin och i söndags gjorde det ont som faaaaaan. kändes som svanken krossades varje gång. Täta o onda värkar som bara försvann under natten. Och inte känt av någon sen dess

• Zette

Det tråkiga med att dom kommer och stannar ett bra tag för att sen försvinna är nog att man har så j**la ont och till slut bara önskar att det skulle hända någonting mer eller sluta.
    Och som höjden av all jävulskap så slutar det..
    För att senare bara komma och gå lite då och då. Lite lagom så att man inte ska glömma men heller inte så att man tror att nu är de på G.. Det blir ingen veckopeng på den här adressen förens hon gått ut skolan om hon fortsätter såhär..
    (kollar om hot kanske mot all förmodan skulle fungera)

• CherryBomb

Zette:
    Såg att du åsså hade dumma värkar i helgen som jag. (Känner igen dig från tråden me tidiga sammandragningar åsså som jag läst i då o då)
    Känner du några värkar idag?

Det sjuka var att jag hade 3min mellan mina värkar på söndagen och att när jag till slut tog mig ett bad så försvann dom smått:( Sen var jag så så trött att jag somnade efteråt. Men sen på kvällen, då kom dom igen o ännu värre..sen så vaknar man på morronen och är helt förvirrad..var fan tog dom vägen?
    Skulle varit mysigt med en alla hjärtans dag bebis!

• Zette

CherryBomb:
    Jag vet va du menar..
    Hade ont som fan i fredags kväll och det blev bara värre o värre under hela natten och morgonen för att sen bara sluta..
    Nu kommer det bara nån liten SD då och då men ibland så kommer en riktig förvärk och trycket mellan benen. mmm Känns som huvudet hänger lite halft ute..

Men dom brukar säga att om värken / SD försvinner när man ligger i badet är det inte på riktigt.. Hehe OK själv kommer dom när jag ligger i badet. Hur jävla skumt är inte det???
    Menar är det på riktigt när jag badar då eller för att bli pinvärkar när jag inte badar..
    Är bara lite sur och tvär för jag vill inte ha ont jag vill ha min lilla skrutta här..

• mammiluttan

Jag har oxå sammandragningar när jag ligger i badet?? Dom försvinner inte för min del bara för att jag tar ett bad.

• mammiluttan

Nu har värkarna lagt sig... Suck man blir ju så besviken. Känner lite granna idag. Tänkte gå ut o knalla lite snart så får vi väl se om det kanske kommer igång.

• camave

hej hej

vi bara ge er lite uppmuntran!!!!

när jag födde min flicka åkte jag in till förlossningen för att få en sovdos då jag hade haft värkar från och till i nästan två dygn som avtog hela tiden...
    väl inne så undersökte dom och konstaterade att jag va öppen 5 cm Skrattande
    ett par timmar senare va hon ute.....

lycka till alla!!!!!

Älskar min flisan
  • CherryBomb

Zette:
    Gör din värkar lika ont i badet?
    Mina känns nästan ingenting, men det spänner som fan..känns som en vanlig sammandragning typ.
    När är du beräknad?

Ohh hoppas vi alla får rediga värkar snart så vi får ett slut på d hela

• kleopatra01

Hej!
    Här är en till som haft värkar som bara slutat??? Detta är ju helt sanslöst. Hade Bf i går och i förrgår började mina värkar ca 21.00 förtsatte hela natten och jag sov inte en blund hade 3 min mellan jätte länge men ville ändå avvakta att åka in (bor nära) sen hade jag 4-6 min hela förmiddagen för att de sen ska avta och i natt har jag sovit.Känns som om det är som bortblåst??Vad är det som händer? Börjar känna mig lite orolig faktiskt är inte ni det?

• kleopatra01

Kan ju tillägga att jag fic min dotter i v.38+5,så detta känns ju som grym övertid för mig.Bm och alla har ju helatiden sagt att jaja du kommer inte gå hela tiden ut eftersom jag fick första barnet tidigare. Hon har varit fixerad i ca3-4 veckor och är beräknad vägga 4200 så man vill verkligen inte gå över tiden då jag inte kunde föda normalt förra gången utan det blev akut kejsarsnitt efter att jag inte öppnade mig mer än 4 cm totalt.

Ursäkta att det blev långt, kände att jag behövde skriva av mig lite.

• Zette

Hallå!!
    CherryBomb: Dom gör ont men inte så att jag dör.
    Känner att man börjar bli lite knäpp nu kommer nästan inte ihåg vilka som gör ont o vilka som gör mindre ont längre.
    Jag ska igentligen inte ha barn än på ett tag. Är bara i V35+6 i dag. Men eftersom jag haft mycket SD och påvärkad tapp i över 10 veckorn nu så känns det som jag skiter i vilket bara det slutar.
    Det var ingen (varken läkare eller BM) som trodde att jag skulle ta mig så här långt äns. Men nu sitter jag här och har ingen tapp kvar massa SD en hel del förvärkar men det kommer inte mer nu.

I natt hade jag skit konstiga värkar typ. Vaknade av att hela magen bara superkrampa gjorde skit ont och så gick det ut i ryggen.
    Men det kändes inte som nån liten SD utan mer som när hela vaden superkrampar. skit skumt och jobbigt men inte äns dom ville komma regelbundet utan bara 3-4 st under hela natten.

Svar på tråden Värkarna bara sluta?????