• annac87

Måste jag ta det??

Hej, förut ringde de från ett dagis och frågade om jag kunde vika däridag 13-16 och i morgon 8-16, men jag tackade nej.

Eftersom att jag bor i smedby (ligger lite utan för kalmar) och viket låg i trekanten....

Det skulle ta mig ca 1.20 för att komma dit, och jag har aldrig varit där så jag vet inte vart de låg eller nåt...

Kan jag nu bli av med min alfa-kassa eller vad gäller måste man ta ett vik så där bara när de ringer och frågar.

Snälla flera som är arbetslös ai kalmar trakten skriv gärna vill ha kontakt med er......

sockerbiten.webb.se är min nya adress kolla in, kommentera gärna inläggen med.
  • Svar på tråden Måste jag ta det??
  • sanndris

Jag är inte helt säker men ja, jag tror att du kan bli av med din alfa-kassa.. Man måste ju ta jobb om man är arbetslös.. tyvärr..

• annac87

oki, men arbetsförmedlingen har inte sagt till mig att de ska ringa el nått.. .de bara ringde igårnär jag inte va hemma o så idag...

• LilaStar

Men alltså! du kan inte få bidrag för att du inte har jobb. när du tackar nej till att jobba??
    Jag har inte lust att betala din "lön" gratis. tänk efter lite!

• annac87
    LilaStar skrev 2007-02-13 12:09:46 följande:
    Men alltså! du kan inte få bidrag för att du inte har jobb. när du tackar nej till att jobba??Jag har inte lust att betala din "lön" gratis. tänk efter lite!
    ok.. nä det förstår jag... men jag skulle känat ungifär 130 kr p åo ta det... hihi
  • annac87

kostar mig 100 kr att åka dit i dag för 3 timmar....
    får ut 280 kr innan skatt

i morgon skulle jag fått 780 kr innan skatt
    och kostar 100 kr dit...

• LilaStar

om det är en kommunal förskola så anmäl!!!!
    om du inte tjänar mer än knappt 12 kr i timmen så är det ett lagbrott! så får det inte gå till i sverige.
    stå på dig!

• LilaStar

men alltså. i sverige har vi faktist lagar att följa. varför ska andra följa dem om inte du gör det?

• annac87

va... jag har 92 kr/h vad sknackar du om..... blir ju

732 kr el nått för 8 timmar

• elliis

Dagen då du har tackat nej till jobb får du inte stämpla. Du måste alltså skriva förhindrad på kassa korten.

• LilaStar

resekostnader är avdragsgilla.
    LIka för dig och mig.
    Kämpa på! ring igen och säg att du kan ta det.
    nästa gång de kankse behöver ngn på ett längre vik så kankse det blir du som får det?

Svar på tråden Måste jag ta det??