sanndris skrev 2007-02-13 14:06:12 följande:
Fast OK, jag förstår TS att det är långt att åka och sånt.. MEN, är man arbetslös så får man faktiskt ta det som finns... Det är ju faktiskt p.g.a. sånt här som fackavgifterna har höjts.. Tråkigt för dom som faktkskt tar alla jobb, även om det är långt eller tråkigt.Så även fast Lilastar kanske låter lite hård så håller jag faktiskt med henne..
LilaStar skrev 2007-02-13 13:18:48 följande:
men hallå?VILL du jobba?vad gör du nu istället för att vara på jobbet som du blev erbjuden?Kan de inte ordna barnomsorg till dina barn ?eller vad är det frågan om?Jag själv har gått på soc i ett år då jag var 17 år när jag fick mitt första barn. var inte ens berättigad a.kassa. jag tog alla jobb jag kunde. jag vikade på förskolor och blev mer och mer populär.. fick längre vik därmed.Jag gjorde allt för att stå till arbetsmarknadens förfogande. det var tufft. men vad jag lärt mig av livet. Jag eller ngn annan vill inte stå för din A kassa då du tackar nej till jobb. Det kallas även bedrägeri.
Jag har precis fyllt 20 år, jag bor hemma och jag tackar aldrig ananrs nej till ett jobb, men nu så kändes det bara fel att att ta det eftersom att jag aldrig varit där inte ens i trekanten orten allså... men ingen akn tvinga en att ta ett jobb och de sa att om jag ville så kund ejag tacka nej...