• BellaStronza

Blanda rosa och rött på kläder?

Anledningen till att jag frågar är att nu för tiden så säljs det ju massor med klädesplagg som innehåller både rött och rosa, och jag tycker det är jättefint! Blev dock uppfostrad med en tumregel vad gäller färger, "blanda ALDRIG rött och rosa, det skär sig!" Jag klär själv min dotter ibland med rosa body och röda byxor, men det skulle vara kul att höra vad ni andra har för syn på detta I-landsproblem Flört.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blanda rosa och rött på kläder?
  • Pokemon

jo men självklart. Barnkläder ska vara färggranna och med rätt färgsinne ban man kombinera de flesta färger bara det är rätt nyans. Det är inte sant - rosa och rött matchar visst. det hänger på nyanserna.

• hannahlilla

Jag har alltid tyckt och kommer alltid tycka att det ser så hemskt ut :O Finns inget värre!

• mina2barn

Beror lite på vilka rosa/roda nyanser man tänker blanda med. Tycker nog inte man kan mixa hejvildt. Men mixar man med rätt röd resp. rosa färg kan det bli jätte fint.

• septbebis

Jag har också inpräntat att det är "fel" och det är svårt att komma ifrån det. :-/

• SweetStarAngel

Det beror ju på¨vilken rosa och vilken röd nyans men "rätt" rosa och röd går ihop

• gosmamman

jag är nog ett mellan ting, på vissa kläder passar det fint ihop men ibland så tycker jag inte alls om det.

Mamma till 2 underbara töser maj-03 och okt-06
  • Linneasmamma

Beror lite på färgerna men ibland kan det vara snyggt. Men jag har också fått inpräntat att rött och rosa kan man inte blanda eller blått och grönt.

• Nettan73

Jag tycker det är toppen - ingen panik om det inte finns några rena rosa strumpor - går lika bra att matcha med röda då ju..

• annca

På småtjejer tycker jag det är jättesött, men på en vuxen skriker det i ögonen...

~*~ man önskar att man kunde vara bara tyst & cool (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Blanda rosa och rött på kläder?