Inlägg från: Majsan70 |Visa alla inlägg
  • Majsan70

Vilka växter mår katter dålig av att tugga i sig?

Den här länken är nyttig ang. både giftiga och nyttiga växter.

web.telia.com/~u41010267/giftigav.htm

• Majsan70

Katter spyr gärna hårbollar eftersom de putsar pälsen.
    Ger maninte foder som "tar hand om" dessa, så spyr de mer.

Vi ger oftast foder som reducerar hårbollar, vilket gör att katterna inte spyr så mycket.

Men det är bra att veta vad som är giftigt. Vi skickar alltid med en kopia av den sidan till de som köper kattungar av oss.

• Majsan70

Har du kollat så det är rätt foder för den katten då??
    Den kanske behöver nåt annat foder?

• Majsan70

Men vad får de för foder då? Ibland kan det ta lite tid att få ordning på det hela. Har du kollat med vet. varför det kommer typ mat i korvarna?

När mina katter spyr är det hårbollar eller ren graviditetsspya, men sällan mat.

• Majsan70

Hade jag vart dig hade jag satsat på ett högkvalitativt foder istället.
    Friskies måste de äta ganska mycket av för att få i sig det de behöver. Kanske därför de kräks?

Man lurar sig med att det känns billigare, men i längden är det inte det.

Kanske värt att pröva?

• Majsan70

Häxan Jia

Det "dyra" fodret är inte särskilt mycket dyrare i längden eftersom de äter mindre mängd av det.

Våra katter får olika versioner av Royal Canin. Jag kan inte det exakta priset men runt 200 spänn för 2,5 kilo skulle jag tro. Då räcker det ganska länge i motsats till billigt foder som tar slut direkt.

Har du 3 katter kan du köpa större påsar som kostar lite mer i inköp för stunden, men kilopriset blir ganska mycket lägre.

• Majsan70

Jag har torrfodret ståendes framme till mina katter alltid. De skall ha fri tillgång för att själva äta det de behöver när de behöver det.

Blötmat får mina katter bara som smakisar två gånger per dag

Prata med personalen i djurbutiken så får du säkert fram rätt mat för just dina katter.

Svar på tråden Vilka växter mår katter dålig av att tugga i sig?