ska båda 2 stå på hyres lägenhetskontraktet?
spelar de nån roll?
spelar de nån roll?
det spelar ingen som helst roll..... ni gör det ni tycker känns bäst...
har de för/nackdelar?
Ja, det spelar ju roll om ni går isär så har ju den som står på kontraktet oftast rätt att bo kvar vilket ju inte är så trevligt för den som inte står på kontraktet kanske
Den som står på hyreskontraktet är ju den person som hyr lägenheten, alltså den som har mest rätt till lägenheten om nu olyckan skulle vara framme och ni måste separera.
Det är en fördel att båda står på kontraktet vid en ev separation.
Det finns mig veterligen ingen nackdel med att ha båda på kontraktet.
Det är en fördel att båda står på kontraktet vid en ev separation.
Det finns mig veterligen ingen nackdel med att ha båda på kontraktet.
Jag skulle säga att det spelar jätte stor roll.
När båda står på kontraktet kan ni leva under samma villkor och ingen behöver känna sig otrygg att stå utan rättigheter.
De är klart att man inte har svårt att dela och vara snälla med varandra när man är sams och älskar varandra men när det som inte skulle hända händer och svek eller bråk skadar relationen så finns det ju risk att man inte är så snäll längre.
Kan inte båda stå av nån anledning så bör man i alla fall ha intärna kontrakt.
jo båda vill stå, sen fick ja frågan om vi skulle stå båda två, då blev ja helt ställd! VARFÖR SKULLE MAN INTE vilja stå båda? *förvirrad*
Det finns skitstövlar som utnyttjar vårt välfärdssystem men bostadsbidrag trots att man inte behöver och då står bara en på lägenheten så att den personen kan få bostadsbidrag.
kanske är det nåt sånt de tänker på?
haha. e de sant? vi har jobb båda två så de är lugnt, men då e de väll klart man ska stå båda? vi ska ju gifta oss också....