• jagosa43

Täby tråden.... oj vad de växer!!!

Oboy vad tiden går...
    ny tråd uppdaterade listor bäbbar som växer!!!
    fortsätter med fler frågor och diskussioner

Fika lista Passagen
    Onsdag 28/2
    Tisdag 13/3
    Onsdag 28/3
    Tisdag 10/4
    Onsdag 25/4

Barn vagns bio camera T.C
    21-feb 11:00
    07-mar 11:00
    21-mar 11:00
    18-apr 11:00
    02-maj 11:00
    12-sep 11:00
    26-sep 11:00
    10-okt 11:00
    24-okt 11:00
    07-nov 11:00
    21-nov 11:00
    05-dec 11:00
    Chris-99 Cornelius-06
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-14 14:16:10:

Fika lista Passagen/Finfino
    Onsdag 28/2
    Tisdag 13/3
    Onsdag 28/3
    Tisdag 10/4
    Onsdag 25/4
  • Svar på tråden Täby tråden.... oj vad de växer!!!
  • philmKarin
    Smurfan 81 skrev 2007-04-18 19:40:25 följande:
    Kolla vad jag hittade! När barnen blir lite äldre får vi göra ett besök här:www.nickis.nu
    Tyras kusin var där och lekte för en vecka sedan... hon är 1år o 2 mån och hon tyckte det var superkul!! Jag tycker Täbys ställe ser roligare ut än uppsalas

Nu har jag tappat bort min digitalkamera också . Hur lyckas jag...
    Mamma till Tyra - 2006.08.22
  • philmKarin

Tyra är lös i magen.. undrdar om det är min magsjuka hon fått?? Jag har även gett henne efterrättspuré blandat med kesella eftersom Birgitta tipsade om det då Tyra gått ned 150g vid senaste vägningSkrikandes.

Vad är det man ska tänka på när de är lösa i magen?? Jag gav henne risgröt imorse...

• Smurfan 81

Blåbär, ris och majs är stoppande. Men om det är magsjuka vet jag inte om det hjälper...

• FruBåtsman

PhilmKarin: Alice har varit lös i magen nu i ca 8 veckor, trodde först att det var mjölk eller laktosallergi men det visade sig att det inte var, barnläkaren sa att endel barn bara är lösa i magen i långa perioder, men det kan också vara ett virus, och är det ett virus så kan de bli tillfälligt laktosintoleranta, så då kan du prova låglaktosvälling Nestle har låglaktos majsvälling och mjölkfri gröt i ett tag och sen introducera laktosprodukter sakta igen...

• philmKarin

Nu har jag upptäckt att dedt är ett pyttelitet litet risgryn på väg upp i nederkäken. Kan dedt vara därför hon var/är lös i magen?? Jag har ju varit "magsjuk" flera gånger nu och det har alltid varit samma och det har aldrig smittat Tyra eller Henrik förut... (För säkerhets skull tog jag ett grav-test men det var negativt )

De säger att det är en myt att barn blir lösa i magen och får feber i samband med tandsprickning... men många mammor vittnar om att de varit med om just det. Är väl precis som med rötmånaden - jag hävdar att saker VISST möglar snabbare på sommaren vad andra än säger

Som en biverkning av lösheten i magen har Tyras blöjeksem blossat upp. Läste lite i trådarna och det verkar som att de flesta tycker om en salva som heter Intyol (eller liknande) - nån som vet om dedn är receptfri???

• Smurfan 81

philmKarin
    Den är Receptfri! Inytiol tror jag att det stavas men jag är inte säker (den ligger i Kevins rum och han håller på att somna så jag vill inte gå in och titta). Den är jättebra, stryk på ett ganska tjockt lager!

• Fjädersten

Inotyol. Har använt det på Robins blöjeksem och när han varit röd i rumpan, den har funkat jättebra på honom. :)

• Bettiz Angel

ang. tänderna så är det inte tänderna som gör att de får feber och liknande utan det är bakterier som kommer ner i sprickorna i samband med att tänderna kommer

~♥~ Freja 060924 ~♥~
  • jagosa43

philmkarin
    nickis är super bra finnes en liknande nästan bättre tycker jag nog som heter lekiz i åkersberga.
    Chris har haft sina kalas där, servicen har varit superbra i det läget!

Inotyol kan jag oxå rekomendera funkar super bra här med...
    finns en salva som heter bepanthen oxå recept fri på apoteket om man inte tycker att inotyolen funkar det är lite individuellt med salvor.

Chris-99 Cornelius-06
  • annso84

har också besökt nickis och det tyckte hon var kul.. men man själv fick ju pressa sig in i lilla borgen för att hjälpa till! tur att man är liten själv
    Miranda var lite för liten för att kunna klättra upp där helt själv men det var kul ändå!

fika listen verkar bra! syns i alla fall på nån fika.. ska jobba ganska mycket i sommar men när jag är ledig så kommer vi gärna!

Svar på tråden Täby tråden.... oj vad de växer!!!