• MakeMeHappy

Växtvärk i ca 4:e gravveckan, vanligt?

Ja, frågan lyder som rubriken. ÄR det vanligt att man har växtvärk (som känns EXAKT som mensvärk, men kommer och går) så tidigt i graviditeten som v 4?

(Enligt fl's uträkning är jag i v 4+1 och enligt niomanader.se är jag i 5+0)

Startade en tråd om ämnet förut, men vill gärna höra mer hur andra haft det.

• Svar på tråden Växtvärk i ca 4:e gravveckan, vanligt?
  • FruMarie

Hej!

Ja det är vanligt med växtvärk, det hade jag när jag var gravid.

(¯`°?.¸ ♥TvåVillBliTre♥ ¸.?°´¯)
  • MakeMeHappy

Men är det lika vanligt att det börjar så tidigt?

• Knoppen79

Jodå!
    Jag hade så pass ont att jag inte kunde sova. Den försvann i v 6. Sedan kom växtvärken tillbaka senare i graviditeten fast aldrig lika mycket.

• MakeMeHappy

Åh, skönt att höra! Emellanåt har jag så pass ont att jag är SÄKER på att det är mensen som är på väg, får gå på toa titt som tätt för att försäkra mig om att det bara är nojor..

• roligroligareroligast

Det kommer ingen mens, bara magen som växer. :)

• MakeMeHappy

Tack, det behöver jag höra!

• daysi80

Japp, det hade jag också redan på cykeldag 26, och oroade mig för att det var missfall på G... Kunde inte heller sova, kändes som foglossning. Jag har alltid mensvärk i ryggslutet, men denna värk var 10 ggr värre...

Nu är jag i vecka 12 och har precis gjort UL som visar att det är en liten bebis därinne som mår så bra så!

• Miracle

Känner igen det där med växtvärken. Högg till, spände och drog under de första veckorna - om jag minns rätt så lugnade det sig i vecka 8.

Ta det lugnt,

Lycka till!

Svar på tråden Växtvärk i ca 4:e gravveckan, vanligt?