Är 37.9 feber på bebis?
Är det det??
Är det det??
beror på allmäntillstånd o vad denne har i vanliga fall-KAN vara feber,men jag skulle spontant säja.NÄ.inte direkt...
Det räknas väl som feber när de har över 37,5 men på BVC brukar de rekommendera att man tar alvedon eller liknande först vid 38,5.
Nä inte egentligen men kolla allmäntillståndet först och främst. Äter den? Dricker den? Kissar den? Är den slö eller som vanligt?
Barn kan ha ganska hög feber utan att påverkas av det. Men det beror ju lite på HUr liten bebis det är.
Ho blir 4 månader. Hon e lite tröttare än vanligt. Läste nånstans att man skulle alltid kontakta sjukvården om de va mindre än 6 mån.
pojkar har ofta högre normaltemp än småflickor. Som sagt kolla allmäntillståndet...
Ok mindre än 3 månader har jag hört men alla säger ju olika som vanligt. Du gör ju givetvis som du vill men jag hade nog väntat och kollat hur hon är. Det viktigaste är att hon äter/dricker och kissar. Då är hon inte uttorkad iallafall. Går tempen över 38,5 så hade jag ringt och frågat sjukvårdsupplysningen vad de tycker.
jag skulle se det som förhöjd temp det är inte alls onvanlig att små barn har över 40 grader
Min pojkvän normala temp ligger på 35,5 så för honom skulle de vara feber.
Nej, det skulle jag nog inte säga, men det kanske beror lite på vilken normaltemperatur barnet brukar ha. Skulle aldrig ge exempelvis alvedon för en temp på 37,9.
Det är ju dessutom bra om de får ha feber sålänge de ändå mår bra trots den. Jag ger bara alvedon om jag märker att hon mår dåligt. Då går det oftast över mycket fortare. Så ge inte en massa alvedon i onödan, det är mitt tips.
Nej jag ger ingen alvedon i onödan. Hon vakna nu så jag ska snart ta en ny temp så får jag se om den gått upp. Tack för svaren.
38,16 va den nu!! Hon e rätt gnällig..
Hm, jo men då är det nått på gång verkar det som. Se till att hon dricker (alltså amma om du gör det) och ge alvedon om hon verkar må dåligt. Det är bara du som kan avgöra det. Och ring sjukvårdupplysningen om du känner dig orolig.
38,1 eller 38,6?
Nej 38.16 exakt in i minsta decimal
Om det krupit över 38 är det nog att betrakta som feber.
Hur gamla ska de vara för att det ska vara "okej" att ha feber? Spädbarn ska ju inte ha feber, då bör man kontakta sjukvården, men hur länge gäller detta?
Winnertaco: 3 månader sa de till mig på bvc men det verkar som att alla får höra olika. Fråga på ditt bvc.
Ok. Visste inte att man kunde mäta med två decimaler. Är det en örontemp? Du får väl känna efter hur det känns, om hon verkar var dålig, slö och ledsen.
Det e nog feber för denna lilla tösen. Hon e inte som hon brukar. Trött. Jag har själv en ganska kraftig förkylning så det e ju inte konstigt om hon skulle bli sjuk, har bara gått o väntat på det.
Fragglan, nej det e en vanlig digital termometer.