• Älskarlivet

    Min ändtarm sticker ut efter toabesök...OBS lite äckligt.

    Har väl alltid haft problem med analen/ändtarmen. Alltid bra i magen men det har ofta kommit blod när jag bajsat.

    Men nu den senaste tiden så känner jag att ändtarmen sticker ut precis efter jag bajsat (man känner ju det när man ska torka sig, känns som en ärta typ.).
    Sen åker den in igen efter ett tag...för att sen åka ut igen vid nästa toabesök (eller fis).

    Jag har hört att väldigt många har det så här men jag vill fråga här på FL.
    Känns nämligen som jag är helt själv . Inget man pratar om vid fikabordet på jobb .

  • Svar på tråden Min ändtarm sticker ut efter toabesök...OBS lite äckligt.
  • Anonym (***)

    Det låter som att du har hemorojjder, finns salvor på apoteket!

  • Älskarlivet

    Tror du det är så enkelt?!
    Bra isåfall

    Men jag förstår inte riktigt varför dom poppar ut...?!

    Gärna fler svar.

  • Anonym

    Hihi vet att jag får den ärtan efter att vi haft analsex

  • Anonym

    min syster har så. att tarmen åker ut en bit när hon går på toa och så. det går tydligen att operera. hör med läkare!

  • Anonym

    Vet att många har problem med detta, så länge det inte gör ont ska det inte vara någon fara... Men det måste kännas lite obehagligt...

  • Älskarlivet

    Det gör inte ont som tur är.
    MEn det känns så konstigt när mna ska torka sig....liksom en grej i vägen.

    Förlåt om det låter äckligt !!

  • Ahtena

    säger som nån annan, det där är hemmorojder du har...
    kan säga det med säkerhet då jag själv haft de :(

    Går att minska ner dom med xyloproctsalva eller suppositorier, men försvinner helt gör dom endast genom operation.


    ~~Stolt 2-barnsmor~~
  • Älskarlivet
    Ahtena skrev 2007-02-14 15:55:57 följande:
    säger som nån annan, det där är hemmorojder du har...kan säga det med säkerhet då jag själv haft de :(Går att minska ner dom med xyloproctsalva eller suppositorier, men försvinner helt gör dom endast genom operation. ~~Stolt 2-barnsmor~~
    Nää fan också. Hoppades att det inte skulle vara det....

    Jag har tagit såna Xyloproct stolpiller då och då.... Men kankse ska ta dom flera dagar i streck?!

    Hur blev du av med din? Operation? Isåfall hur går det till?
  • Anonym (me too)

    Du är inte ensam! Jag har likadant! Men jag tror inte det är hemmorojder. Dom kliar väl läcker vätska?! Den gör inte min.
    Jag har som en liten mjuk ärta som är där mer eller mindre jämt. men den försvinner om jag kniper.. *låter läbbigt*
    Jag blöder också när jag gör det stora A på toa. Känns precis som sprickor. Gör ont när jag är hård i magen. Jag har ätit järntabletter flitigt under min grav, men slutade med dom för ca 3 veckor sen. Hoppas det läker i baken snart.
    För dig med så klart!!

Svar på tråden Min ändtarm sticker ut efter toabesök...OBS lite äckligt.