• Anonym

Svampinfektion & socker?

En fråga till er som haft/har svampinfektion och har provat att dra ner/utesluta socker.. Ger det någon effekt?
    Har envisa svampinfektioner, fått mediciner men tycker inte att de hjälper så mycket och funderar nu på vad jag mer kan göra och om det är värt den ansträngningen att angripa godis och annat sött...

• Svar på tråden Svampinfektion & socker?
  • Anonym

Hej,

Eftersom jag har ätit mediciner som gör att svamp lättare får fäste har jag testat allt, både huskurer och mediciner. Men det funkar faktiskt att utesluta socker. Jag har inte haft svamp på ett halvår nu!! om det kliar mycket kan jag även tipsa och att smörja med olivolja...

Men självklart ska du testa!! Lycka till

• Push

Det är som du tror: Ph-balansen i slemhinnan kan förändras vid stort sockerintag, den normala bakteriefloran rubbas och svampinfektionen kan få lättare fäste. Testa att dra ner och se vad som händer. Kram

• Anonym

Tack för ditt svar :)
    Ingår fruktsocker (typ fruktjuice) i vad som ska uteslutas med?

• Anonym

Jag dricker inte fruktjuice, men du måste testa dig fram...

• Anonym

Yes I will.. usch det kommer bli SVÅRT det här!!

• Push

Fruktsocker höjer blodsockret lika mycket som vanligt socker, men är ändå nyttigare för kroppen.

• Anonym (hej)

Jag tror inte att dra ner på socker har ngn verkan. Själv har jag envisa infektioner som är jobbiga. Men det som hjälper är om du får en Diflucan kapsel utskriven av en läkare.
    Den brukar hjälpa rätt snabbt och det hjälper alltid mig.

• Anonym

Jag har ofta irritation i underlivet. har Provat både medecin och huskurer och e så jäkla trött på det. Har läst lite om det här med socker. Jag äter inte speciellt mycket socker o godis inte heller bröd med socker och inte en massa halvfabrikats mat. Då borde det väl inte ha med socker att göra hos mig iallafall. Det är väl bara om man använder mycket socker eller???

• Anonym (godissvamp)

Jag är ÖVERTYGAD om att det har betydelse. Jag har haft återkommande svampinfektioner minst 4 gånger under förra året och en gång i år och då var den riktigt svårbehandlad. Men när jag uteslöt socker ur kosten helt i två veckor så försvann symptomen genast och nu är jag helt bra!!
    Visst är det svårt att undvika allt socker men vilket är värst?? Jag väljer att inte ha svamp!!
    Så prova verkligen tycker jag men ge inte upp efter en vecka, du måste ge kroppen en chans att rensa ut ALLT socker.
    Sötningsmedel kan du äta, det har inte samma effekt.
    Lycka till!!!

• Anonym

var finns socker i " vanlig mat" ?

• Anonym (godissvamp)

läs innehållsförteckningen!! det finns massor med dolt socker överallt!!!!!

• Anonym

Ja visst finns det ÖVERALLT och i allt. Jag gör mitt bästa i alla fall. Ska bli mer konsekvent, annars lär jag ju inte se om det gör någon skillnad eller ej.
    Dom där diflucan hjälper ett tag - men sen kommer det ju tillbaks... fick bara en, tycker jag kunde fått ett litet lager med mig hem ;)

Svar på tråden Svampinfektion & socker?