• Anonym

Svampinfektion & socker?

En fråga till er som haft/har svampinfektion och har provat att dra ner/utesluta socker.. Ger det någon effekt?
    Har envisa svampinfektioner, fått mediciner men tycker inte att de hjälper så mycket och funderar nu på vad jag mer kan göra och om det är värt den ansträngningen att angripa godis och annat sött...

• Svar på tråden Svampinfektion & socker?
  • Anonym

Hej,

Eftersom jag har ätit mediciner som gör att svamp lättare får fäste har jag testat allt, både huskurer och mediciner. Men det funkar faktiskt att utesluta socker. Jag har inte haft svamp på ett halvår nu!! om det kliar mycket kan jag även tipsa och att smörja med olivolja...

Men självklart ska du testa!! Lycka till

• Anonym

Tack för ditt svar :)
    Ingår fruktsocker (typ fruktjuice) i vad som ska uteslutas med?

• Anonym

Jag dricker inte fruktjuice, men du måste testa dig fram...

• Anonym

Yes I will.. usch det kommer bli SVÅRT det här!!

• Anonym

Jag har ofta irritation i underlivet. har Provat både medecin och huskurer och e så jäkla trött på det. Har läst lite om det här med socker. Jag äter inte speciellt mycket socker o godis inte heller bröd med socker och inte en massa halvfabrikats mat. Då borde det väl inte ha med socker att göra hos mig iallafall. Det är väl bara om man använder mycket socker eller???

• Anonym

var finns socker i " vanlig mat" ?

• Anonym

Ja visst finns det ÖVERALLT och i allt. Jag gör mitt bästa i alla fall. Ska bli mer konsekvent, annars lär jag ju inte se om det gör någon skillnad eller ej.
    Dom där diflucan hjälper ett tag - men sen kommer det ju tillbaks... fick bara en, tycker jag kunde fått ett litet lager med mig hem ;)

Svar på tråden Svampinfektion & socker?