• SandvikenMamma

Hur ont gör det att pierca tungan?

Jag har köpt en stav (heter det så?) att ha i tungan, så nu måste jag pierca mig såklart

Hur ont gör det? Vad gör ont? Hur länge gör det ont efteråt? berätta allt!
    VAR ÄRLIG!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-15 07:27:14:
    Slänger in en fråga till:

Vad ska det vaqra för material på staven som man har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-03 21:26:11:
    NU HAR JAG GJORT DET!!

Idag kl 12.30 piercade jag tungan, det gick superbra. Har redan ätit riktig mat Är inte det minsta svullen. Däremot känns det obehagligt, men det är ju inte så konstigt

• Svar på tråden Hur ont gör det att pierca tungan?
  • hug me

jag tyckte inte det gjorde ont, det stack till då nålen kördes igenom tungan, tycker det gör mycket ondare att bita sig i tungan.

♥ storasyster född Juli -04 (v.36+4) ♥ lillasyster född Mars -06 (v.38+5)♥
  • Calylite

håller med "hug me"
    Det gör sååå mycket ondare at bita sig i tunan. Pierca sig kände ja knappt, ett snabbt stick inte värre än vad som känns när en mygga sticker en sen va de över.
    Jobbiga va nog svullnaden efteråt, fick leva på fil i några dagar :D

• Teskedsmamman

Det sved mest tycker jag... jag tänte tanken "när ska han sticka då?" och då drog han ut nålen, det var färdigt!!!

Det var lite ömt det första dygnet, andra dagen gick jag som utbildare på jobbet och pratade hela dagen, det var lite jobbigt

Men öer lag var det rätt smidigt, myckt is är bra och kika inte på tungan, den blir gigantisk!!!

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.17) BF - 070724
  • snappi81

själva piercingen gör inte ont men tiden efter kan va jobbig.. alla är vi ju olika, jag hade inga besvär av min, tungan svullnade knappt men sen så vet jag folk som inte kunde äta på flera veckor efter!!

• BimBim o Knorrans Mamma

Håller oxå med inlägg 1.

(¯`°?.¸ ♥ Bebis i magen Vecka 33 ♥ ¸.?°´¯)
  • mamsen76

Gör inte ont allt men det är ändå inget jag rekommenderar, bla för att man inte låter bli att hålla på med den och tänderna går lätt sönder och det är jävligt irriterande för andra att se på .

Jag piercade mig för ca 12 år sedan och då var det roligt eftersom man var rätt ensam om det men det åkte snabbt ut när typ alla 15 åringar i hela sverige sprang omkring med en stav i tungan.

• Andrundrun

Piercingen gör inte ont. Men tiden efter var värre. Så länge du inte rör på tungan så gör det inte ont.
    Äsch, det är sådant man står ut med.
    Min tunga svullnade till dubbel storlek. Jag åt en vanlig portion mat på 1 timme ungefär.

• anathema

ja det gjorde inte alls ont..det var som tidigare skrevs..när ska du sticka då?, och då var det redan färdigt:D men efter åt var det jobbigt mycket glass åt jag för att kyla ner men efter en vecka var tungan som vanligt igen:DD..
    man kan svullna ganska rejält och det var ganska jobbigt när man skulle käka och prata *hi hi*

• Teskedsmamman

Håller inte riktigt med mamsen

Jag har en lagom lång labrett och en 4 mm kula til lvardags, knappt någon som ser den och jag håller inte på med den eftersom den inte är så pass lång. I början, när jag hade vanlig kula/kula-stav så var den gärna mot tänderna, men jag har bitit i den 2 gånger på drygt 6 år och tandläkaren kan inte se några skador på tänderna, det är jag noga att be honom kolla. När det kommer skador så plockar jag ut den...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.18) BF - 070724
  • WimsA

Inte så farligt!
    Jag blev glatt överraskad, eller vad man ska skriva!
    Men sen tog det ju lite tid tills man kunde äta annat än soppa och glass!

_ComBo_
Svar på tråden Hur ont gör det att pierca tungan?