• Diana

*Välkommen hit oktobermammor!

Välkommen hit oktobermammor!

• Svar på tråden *Välkommen hit oktobermammor!
  • MissWiren

Har fortfarande inte lagt mig..bläää...ändå sover liam för fullt..måste hopa i säng nu. Höres imorgon..

Nattinatt..

KRAM!!

• TantG

God Morgon tjejer och HEEEEEEEEJ nya tråden!
    jag som var så glad över Lunas rutiner. Jo TJENA! vaknade 6 i morse! Nu ligger hon i soffan och pratar med adventsstaken!

• Eja

morning! och god fortsättning alla! hoppas tomten varit snäll med er! här har vi det bara bra även om jag inte hinner med i ert tempo här inne ha en bra dag ! kramisar

• Angelica

*kramar nya tråden, min livskamrat*
    Huu vad jag varit dålig på att skriva de senaste dagarna. Mitt bredband klyddar allt som oftast.

Rutiner; vad e det *ruskar på huvudet* Emil har nada rutiner. Ena natten kan han somna kl 22 o sova till 05, vakna då o äta lite för att sedan somna om till 09. Andra nätter kan vara som inatt. Somna vid 23 o precis ätit, vakna 03 o äta somna o vakna 07 för att äta o sen somna till 8,30. Men jag är glad åt den lilla sömn jag får.

Nån mer än jag som glömmer bort dom där jäkla AD dropparna?! Eller e det bara jag som e hopplöst värdelös?

Nu ska jag läsa igenom slutet av förra tråden...

• Ylle

oh! ny tråd! så spännande... det här måste ju innebära att vi numera är erfarna mammor eftersom vi redan avverkat en.

vilken natt vi haft här... ojoj. stumpan ville inte somna. låg bara och lurade några minuter, sen vaknade hon igen, in med ett bröst i munnen på henne, då slumrade hon några minuter, sen vaknade hon igen osv osv. somnade till slut vid 01.15. i vanliga fall brukar hon vakna kl 10, men inte idag. 8.15 skulle hon upp, fastän hon var så trött att hon knappt kunde hålla ögonen uppe. nu ligger hon och vilar i soffan.

angelica:
    jag har dom oljebaserade AD-dropparna som kan förvaras i rumstemperatur, mycket lättare att komma ihåg dom när dom står på vardagsrumsbordet. när jag hade dom vattenbaserade glömde jag bort dom heeela tiden.

• Gonzo

Hallå nya tråden!
    AD dropparna glömmer vi också rätt ofta! MÅSTE bli bättre på det!
    Idag kommer mina svärföräldrar på besök och ska fira nyår med oss, mysigt! Dagen kommer bli en städdag!

Kram

• Ylle

(flyttar över den här frågan från förra tråden)

noomi somnar vanligtvis nån gång mellan 23-00.30 och sover sen till klockan 10 med en tankning vid 6-7. men jag skulle vilja att hon somnar vid 21-22 istället, så man får nån timme för sig själv. nån som testat att skjuta lite på bebisens dygnsrytm? kan man göra det genom att tvinga upp henne tidigare eller är man en elak mor då?

• Moja

Hej nya tråden!!

AD-droppar... mitt dåliga samvete!

Ylle - Jag skulle också vilja göra samma sak med min lille kvällsterrorist. Hoppas någon har något tips att komma med.

Svar på tråden *Välkommen hit oktobermammor!