• Mia O

Boxer ägare, se hit

Efter att ha varit berner ägare i många år, funderar vi på att nästa hund ska bli en boxer och då fundera jag på en onödig sak...dreglar en boxer..? och när jag läser stamtavlor så ser jag att många har titeln "korad" ...vad menas med det ? jag har aldrig haft en brukshund så detta är nytt för mig. Tacksam för svar...

• Svar på tråden Boxer ägare, se hit
  • Dagsländan

Korad är en titel, betyder att man mentaltestat hunden samt även fått godkänd exteriörsbedömning på hunden.
    En go ras, med mycket go i. Behöver få jobba och aktiveras.

• Belzon

Hej min mamma är inne på sin 6:e boxer och utav dom har det bara varit en som verkligen dräglade, dom andra har inte dräglat mer än "andra" hundar. Hon som dräglade hadde mycket större hängkinder än dom andra och så fort hon såg nåt hon tyckte om började det att rinna.

• Fruochmamma

Våran Boxertjej dreglar inte alls .. min sambo är uppvuxen med 3 Boxrar och han säger detsamma om dem.

Men det varier ju ..

Boxern är annars en underbar hund, enormt mycket energi & mycket barnvänliga.

• Lilla Larven

Min egen erfarenhet av boxerdregel är att det flyger iväg mer än för andra hundar när hunden skakar på huvudet på grund av de lösa läpparna. Alltså det kan hamna lite här och där
    Annars är det min favoritras. Tyvärr kan jag inte längre ha en själv då jag känner att jag inte räcker till för den rätt krävande hundrasen. Man ska inse sina begränsningar

• ninastumpan

Boxer är en underbar ras. Har en hane på 7 månader. världesn keligaste och tillgivanaste hund. mycket glad och lekfull. Mycket energi! Lättlärd och positiv. Boxer är en krävande hund, tycker inte om att vara ensamma för mycket och inte heller på för stor yta. Kräver lydnad. Men är en perfekt familjehund. Kolla mina bilder så ser du vår ängel !

Frågan är vad du ska ha hunden till? hur mycket tid du vill ängna åt hunden?

?:*¨¨*:?.(¯`°?.¸ ♥ Gravid Vecka 28 ♥ ¸.?°´¯)?:*¨¨*:?.
  • ninastumpan

vår boxer dreglar inte.. vår killes hemsida : www.levis.blogg.se
    kolla annars på boxerklubbens hemsida står massa nyttigt där!

• Mia O

Har kollat på många boxer sidor. Jag kommer att jobba mycke med hunden, Jag o en god vän driver ett företag med hundkurser, föreläsningar, viss rådgivning m.m m.m
    Så hunden är ju med mig på jobbet...

ninastumpan: vad har du hunden till ?

• Mia O

kan tilläga att jag är inte insatt i dessa lydnads titlar som jag förhoppningsvis kommer att bli med tiden, är ganska ny på detta men min vän har hållit på längre än mig

• ninastumpan
    Mia O skrev 2007-02-24 20:25:46 följande:
    Har kollat på många boxer sidor. Jag kommer att jobba mycke med hunden, Jag o en god vän driver ett företag med hundkurser, föreläsningar, viss rådgivning m.m m.mSå hunden är ju med mig på jobbet...ninastumpan: vad har du hunden till ?
    Det är meningen vi ska prova vår hund på utställning för att se om han passar till detta. men jag tränar även med honom själv lite lydnad. Tänkt gå en kurs med honom så snart jag orkar, blir dock inte förens jag fått bebisen börjar bli ganska tungt nu. Men som sagt till utsällning, lydnad sen vill vi gärna avla efter honom om han passar för det.
    Självklart är han en väldigt go sällskapshund också men har får mycket motion och jag aktiverar honom ute mycket, med lydnad, promenader och bus, så mycket jag orkar nu... men minst 4-6 ggr/ dag.
  • ninastumpan

Någon mer som har en Boxer under 9 månader som funderar på att ställa ut? kunde vara kul att diskutera lite. Vill gärna ställa ut min kille och prova om det är något för honom.

Söt bild på Levis 6 månader på kortet. Något som en väldigt intressant bakom mig Räcka ut tungan

Svar på tråden Boxer ägare, se hit