• Mia O

Boxer ägare, se hit

Efter att ha varit berner ägare i många år, funderar vi på att nästa hund ska bli en boxer och då fundera jag på en onödig sak...dreglar en boxer..? och när jag läser stamtavlor så ser jag att många har titeln "korad" ...vad menas med det ? jag har aldrig haft en brukshund så detta är nytt för mig. Tacksam för svar...

• Svar på tråden Boxer ägare, se hit
  • Mia O

Det är hur kul som helst o ställa ut !! Med en berner så ska man helst ha 3 ettor på officiell utställning, allra helst champion innan man avlar + mentaltest, Hur är det med boxer ??

• Elgen

Hejsan.. Boxer är väl en ras som i sig inte är särskilt olik andra brukshund raser, den kräver mycket motion och mental stimulering. Tyvärr så är min erfarenhet av boxer lite negativ då min svägerska har en boxer som både dreglar och ogillar barn. Tyvärr kommer den från en kennel som avlar mest för att tjäna pengar.

Det gäller väl som inför vilket valpköp som helst kolla stamtavlorna, besök gärna kenneln

• Ms Ellie

Hej, har en boxerkille på 1 år i mars.... Den är en superbra barnhund, jag har en kille på 16 månader och de är bästisar. Men det som man bör tänka på om man ska köpa en boxer är att den kräver sååå mycket stimulans. Jag är nu gravid igen, ska ha om ca 3 veckor, alltså så orkar jag inte riktigt med boxern som jag borde och det märks direkt. Han blir jobbig och nästan pinsam o ta ut på promenix :) Tur man ska snart ska föda sen har jag en bokad kurs som börjar i april så då blir det ordning på honom igen. Jag har ställt ut honom 2 ggr, första gången vann vi o nu sista gången kom vi på reservplats..... så kan det gå. Han hoppade bara efetr kopplet nu sista gången och jag är som sagt hööög gravid haha, vilken syn va
    Men han är världens goaste och jag skulle aldrig byta han mot en annan ras!!

• ninastumpan
    Mia O skrev 2007-02-25 16:32:28 följande:
    Det är hur kul som helst o ställa ut !! Med en berner så ska man helst ha 3 ettor på officiell utställning, allra helst champion innan man avlar + mentaltest, Hur är det med boxer ??
     Jag vet inte eftersom det kommer bli första utställningen jag går på .. så ge mig gärna tips och råd hur man förbereder sig!!
    ?:*¨¨*:?.(¯`°?.¸ ♥ Gravid Vecka 29 ♥ ¸.?°´¯)?:*¨¨*:?.
  • ninastumpan
    Elgen skrev 2007-02-25 16:37:03 följande:
    Hejsan.. Boxer är väl en ras som i sig inte är särskilt olik andra brukshund raser, den kräver mycket motion och mental stimulering. Tyvärr så är min erfarenhet av boxer lite negativ då min svägerska har en boxer som både dreglar och ogillar barn. Tyvärr kommer den från en kennel som avlar mest för att tjäna pengar.Det gäller väl som inför vilket valpköp som helst kolla stamtavlorna, besök gärna kenneln
    Du har så rätt gäller att kolla stamtavlorna så ser man det mesta. Synd att det blivit så med deras boxer, vår älskar barn som tur är men vi har ju också tagit med honom till folk som har barn så dom får leka med honom, han har även hälsat felra ggr på bebisar och visar bara vänlighet. nosar på dom och sitter och tittar sen ger han gärna en puss till dom större hehe om dom tillåter det elelr busar med dom älskar han om dom är såpass stora. Vår dreglar inte heller, inte ännu men förhoppningsvis kommer han inte göra det heller, då varken mamman eller pappan gjort det vad vi vet.
  • ninastumpan
    Ms Ellie skrev 2007-02-25 20:38:46 följande:
    Hej, har en boxerkille på 1 år i mars.... Den är en superbra barnhund, jag har en kille på 16 månader och de är bästisar. Men det som man bör tänka på om man ska köpa en boxer är att den kräver sååå mycket stimulans. Jag är nu gravid igen, ska ha om ca 3 veckor, alltså så orkar jag inte riktigt med boxern som jag borde och det märks direkt. Han blir jobbig och nästan pinsam o ta ut på promenix :) Tur man ska snart ska föda sen har jag en bokad kurs som börjar i april så då blir det ordning på honom igen. Jag har ställt ut honom 2 ggr, första gången vann vi o nu sista gången kom vi på reservplats..... så kan det gå. Han hoppade bara efetr kopplet nu sista gången och jag är som sagt hööög gravid haha, vilken syn vaMen han är världens goaste och jag skulle aldrig byta han mot en annan ras!!
    Åhh låter skoj. Tips till mig och min vovve för ev utställning? första gången för oss båda. Men får se om jag orkar då jag är gravid i vecka 29 nu annars blir det efter barnet kommit .. han älskar med barn!! roligt!
  • Mia O

Vad är anledningen/orsaken till att boxern ligger i den högre försäkringsklassen ? Har det med blåsljuden på hjärtat att göra ?

• ninastumpan
    Mia O skrev 2007-02-25 22:23:08 följande:
    Vad är anledningen/orsaken till att boxern ligger i den högre försäkringsklassen ? Har det med blåsljuden på hjärtat att göra ?
    vet inte riktigt varför men antar att det har med en del saker att göra som tex, vanligt med höfledsfel, känslig mage och den intryckta nosen som gör att dom andas tungt och kan lät bli igentäpta, kan också ha med "kamp" att göra.. men vet inte.. kanske någon annan som kan det här bättre?
    ?:*¨¨*:?.(¯`°?.¸ ♥ Gravid Vecka 29 BF 19 Maj♥ ¸.?°´¯)?:*¨¨*:?.
  • flixflax

hej jag ahr ingen boxer men har vi boxerägare sett detta halsband? Så sött. Kolla under rashalsband.

www.minxdesign.se

• ninastumpan
    flixflax skrev 2007-03-01 11:53:00 följande:
    hej jag ahr ingen boxer men har vi boxerägare sett detta halsband? Så sött. Kolla under rashalsband.www.minxdesign.se
    fint halsband men passar inte riktigt på en boxer. vad jag tycker. är nog sötare på en mindre hudn som inte är lika stark.
    ?:*¨¨*:?.(¯`°?.¸ ♥ Gravid Vecka 29 BF 19 Maj♥ ¸.?°´¯)?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Boxer ägare, se hit