PAPPAGRUPP för ensamstående pappor i KARLSTAD med omnejd
TJENA!
Där jag jobbar har man ganska nyligen startat upp en mammagrupp för ensamstående mammor.
Då tänkte jag att varför inte för pappor?
Så därför har jag nu påbörjat arbetet med att starta upp en pappagrupp och söker därför ensamstående farsor i Karlstad med omnejd.
Kraven är att du ska ha hemmaboende barn och att du och mamman INTE bor tillsammans. Sen om du har ditt barn på heltid eller deltid spelar ingen som helst roll och du får ha flickvän.
Övriga regler och andra praktiska detaljer tycker jag att vi tillsammans spånar fram under de första träffarna.
Jag är själv ensamstående pappa (såklart) och jag har min dotter då deltid (cirka 75 procent).
Vi skulle uppskatta att komma i kontakt med andra papps i liknande situation, men jag skulle bli riktigt nöjd om vi i den kommande gruppen hade olika erfarenheter att se tillbaka på. Det tror jag skulle forma gruppen på ett fint sätt och vi kan ta lärdom av varandra.
Riktigt hur gruppen ska bedriva sin verksamhet vet jag inte ännu. Jag tror nämligen att det kan vara bra att vi får träffas till en början och att alla får känna sig delaktiga i besluten.
Jag tänkte mig själv som en av "ledarna" i gruppen, men jag ser helst att vi är två-fyra pappor som håller i trådarna (även om alla på något sätt kommer att få bidra med sitt). Dock tänkte jag INTE mig själv som "huvudledaren" utan min förhoppning är att någon av er vill vara den personen - kanske med mig vid din sida till en början i alla fall.
Kostnader: INGENTING *
VILL DU VARA MED ELLER BEHÖVER DU VETA MER?
Kontakta mig så ordnar vi resten tillsammans.
Tänk på att gruppen är helt på frivilligbasis och inga närvarokrav ställs på dig - kom gärna och känn efter om det är något för dig.
* = Det finns bidrag man kan söka för den här typen av verksamheter. Skulle sen gruppen tillsammans bestämma sig för att göra något som kostar pengar och vi inte har bidrag till detta, då får var och en betala till självkostnadspris.
Men ingen ska känna att den inte har råd att vara med - den biten är oerhört viktig.
ALLA SKA KÄNNA SIG och ÄR VÄLKOMNA!