• NoVeMbErBeBiS

Bra babygym??????

Söker ett bra babygym/lekmatta. Med massa skoj, gärna saker som piper och låter och kanske nån spegel eller så..

Nån som har förslag, tycker laban och dessa är dötrista!

• Svar på tråden Bra babygym??????
  • malmötjej76

fischer-price har ett gulligt....en massa grejer som låter o prasslar i härliga färger............

• NoVeMbErBeBiS

Har ett fischer price men det är ingen matta under.

• Tåfslan å Vifslans mamma

Finns med Puh, Mumin o dyl som har matta under...har sett såna på Barnens hus!

• AmandaPitkänen

jag har ett fischer-price zoo safari tror jag det heter. det är färgglatt och har 3 djur som hänger ner, och dom prasslar och har spegel på sig. Dessutom sitter dom fast i såna "ringar" så det går lätt att byta ut till andra grejjer om man vill det Kostar 299 på barnens hus då jag köpte det, fast det är ingen matta under ,men det har jag aldrig upplevt att det behövts, jag har lagt en filt under bara.

• snart tre

Det här är helt fantastiskt - från ett märke som heter Tiny Love (säljs bl a på Babyland).

www.geniusbabies.com/eldelgymzoop.html

Det prasslar, piper, det går att aktivera vacker musik på mattan, det har en spegel för övning av nacklyft och saker att dra i som både hänger och finns på mattan. Vår son älskade sitt gym.

Det finns en rad olika varianter av det här gymet - med olika teman. KOlla in www.babyland.se så ligger några av Tiny Love-gymen där.

• Jun

Rekommenderar också TinyLove!! Vi köpte en variant där man kan ändra bågarnas placeringar hur man vill samt sätta fast en massa leksaker runtom (går inte att slänga bort dem då hehe) och så ingick en superbra kudde som fungerade lite som en badring! Bebisen kan ligga på mage på den och lättare se sig omkring än att ha näsan i golvet hela tiden, mycket roligare tyckte iaf Molly
    (sen var den lite billigare än ex. Laban och nån annan ful grej tror jag )

• NoVeMbErBeBiS

Kan man köpa dem på nätet någonstans??

• Två Kottar

Gör ett eget, vet jag!
    Vi har tvillingar på 3 månader och tyckte inte att vi hittade något bra gym. Allt vi hittade var så himla plastiga och även lite små för att båda skulle kunna leka samtidigt. Laban, Mumin och Tummen är okej, men har man inte tröttnat lite på dem?

Vi köpte 5 rundstavar av trä och byggde ett jättefint gym som vi målade i blått/rött. Det behövs bara 2 klossar som håller ihop uppe i hörnena liksom. Nu har vi hängt upp kidsens favoritgrejer och lagt ett färgstarkt täcke med 70-tals mönster under och de leker som galningar.

• LCroft

vi har samma som snart tre rekommenderade. Fast vår dotter är 9,5 månad gillar hon sitt babygym än, ställer jämt det åt sidan och ihopknäppt men hon drar fram det och när man fäller ut det på golvet sitter hon och leker hur länge som helst med alla saker.

• CCA

Vi har ett "tiny Love kick and play" som våran dotter älskar.

• tjej1979

Vi har också ett från Tiny Love, tycker de är jättefina!!!

Svar på tråden Bra babygym??????