• Annika 1983

Smaskar din partner när han/hon äter?

Hur ber man dom sluta på ett snällt sätt? Utan att dom ska ta illa upp?

• Svar på tråden Smaskar din partner när han/hon äter?
  • KickStart

Nej och tack och lov för det!!
    Jag hatar smaskande!!!
    Enklast är väl att bara be dem att "stänga igen käften och tugga tystare!"

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • solstraalen

Min gör de då han äter smörgåsar

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten 070701
  • Annika 1983

hatar också det men vet inte hur jag ska lägga fram det utan att han tar illa upp.

• snappi81

Nej men när han tuggar tuggummi... ibland ganska roande att höra för han fattar inte det själv, brukar bara skratta åt honom & då brukar han fatta va det är!!

• Björnes Magasin

Ja. Ibland. Han blir så himla hungrig att han inte tänker på det.
    Jag sa först -kan du vara snäll att tänka på att inte smaska när du äter.
    Nu säger jag -Sluta smaska!

• Bettiz Angel
    Annika 1983 skrev 2007-02-15 14:09:47 följande:
    hatar också det men vet inte hur jag ska lägga fram det utan att han tar illa upp.
    du kan ju prova att ge honom puréer eller bara soppa så slipper du ju smaskandet
    ~♥~ Freja 060924 ~♥~
  • zenna

Bettiz Angel - då sörplar dom väl i stället

• Frediza1980

min älskling gör det när maten är väldigt varm eller när det är "såsigt". jag började imitera honom en gång, tillslut titta han upp och då kunnde jag inte låta bli att as garva, "låter jag så där?" fråga han. sen dess så frågar jag bara om maten är varm då slutar han.

• Bettiz Angel

hehe ja.. f-n det tänkte jag inte på.. tryck ner en slang i halsen men en tratt längst upp.

~♥~ Freja 060924 ~♥~
  • Kristin24

Nej det gör han inte, det är det värsta han vet...och samma för mig.

Go och glad Kexchoklad
  • angelcry

Ja, ibland när han äter något som han tycker är riktigt gott. Jag brukar titta lite argt på honom för att få honom att sluta men du smaskar han oftast bara mer Skrikandes
    Flört

Amor vincit omnia = Kärleken övervinner allt
  • Frippa

Ibland.

Jag säger det till honom. Snälla, sluta smaska!
    Då brukar han svara Snälla sluta lyssna!

hi hi.

Men han slutar ju när jag sagt det!

• Violerna

"Fan va du slabbar när du äter, använd kniv och gaffel som folk för fan - man kan tro att jag bor i en jä*la svinstia!!!!!!!!!!!!!"

(brukar det låta när jag vänligen ber min man att sluta smaska när han äter................ ) /Viola.

• Wahlentina

Nej inte sambon men det händer att jag gör det vilket driver honom till vansinne... *skäms*

• FruSöderström

Jag brukade säga något i stil med det viola skriver, men nu har min man lyckligtvis slutat och om det mot förmodan skulle råka ske så räcker det med en ond blick numera!

• Ellah

Ja, tyvärr har han den ovanan. Jag säger som det är - att han ska ta och sluta smaska, oftast med ett f*n inblandat. Blir galen på smaskande människor!

• Meli o Neo

Jag brukar säga "inte tugga så högt" och ge en puss. Så blir han inte sur.

Svar på tråden Smaskar din partner när han/hon äter?