Aaaah, men Spermüll (skrymmande skräp) är ju underbart! Det funkar ju inte bara som soptipp utan även som gratis loppmarknad. Vi har en hel del fina saker därifran som man har plockat med sig hem
Saklart finns det massa skräp i form av köksdelar, äckliga heltäckningsmattor m.m, men ibland hittar man guldkorn. En favorit är myran(!!!!!)-stolen som har fatt följa med mig hem en mörk natt
Och angaende gröten. Nu har var lille kille bestämt sig för att han inte gillar gröt längre, men vi brukade shoppa var i nan Bioladen (ekologisk affär da) Där har dom inte öst i socker utan det fanns stort utbud av ren gröt utan massa pulverfrukt och grejer. Och sen tillsatte vi färsk frukt när vi ville det. Vet inte riktigt ifall den blir vattning ifall man följer anvisningarna, men vi körde alltid pa känn, dvs man rör i sa mycket pulver tills gröten har fatt en lagom konsistens. Nuförtiden är det bara välling som gäller, och efter att ha kört slut pa en gigantiskt förpackning fran Sverige sa upptäckte vi att det har ju inte tyskarna heller med nan reda. Men det funkar med grötpulvret. Vi brukar helt enkelt hälla halva flaskan full med mjölk, sen lite grötpulver och sen kokhett vatten pa det. Klart pa ett litet kick med lagom temperatur och allt, Och sonen gillar
Sa jag tror att det vällingsurrogatet funkar bra.
Ooooh, sortera och framkalla kort borde man göra nan gang..... du är duktig du Katinka!
Jag tror jag haller där, annars blir det ju hur langt som helst!