• Anonym (helt slut)

Yrsel, lös mage, trötthet - vad kan det vara?

Har varit seg och hängig i ca två månader nu. Matsmältningen har i princip kollapsat och de senaste två veckorna har jag varit mer eller mindre konstant yr och lätt illamående.
    Var hos doktorn för två dagar sedan. Han trodde att jag blivit intolerant för något sorts födoämne och sa åt mig att undvika veteprodukter i två veckor och sedan komma tillbaka. Dessutom fick jag piller mot IBS att ta tre gånger om dagen.
    Än så länge har jag inte märkt minsta skillnad och fick gå hem tidigare från jobbet idag för att jag mådde kasst.
    Någon som har någon annan idé om vad det kan röra sig om? Tyckte det var konstigt att han bara skickade hem mig utan att ta ett enda litet prov, men jag var för trött för att protestera (eller för svensk ).
    Om det inte blir bättre under helgen så går jag nog tillbaks till doktorn igen, även om han sade två veckor.

• Svar på tråden Yrsel, lös mage, trötthet - vad kan det vara?
  • Anonym (samma)

Hej du!

jag har haft yrsel (ibland rena svimkänslor, men det har kommit nu senare tiden), trötthet, illamående (alltså kroniskt illamående) och irritation i mer än ett år (!) nu och läkarna hittar INGET. Verkligen INGET.
    Jag har hört att det kan vara nåt om sköldkörteln (fattar inte att dom inte kollat det förrän nu, imorgon), att det kan vara en infektion som inte brutit ut ordentligt i kroppen eller en bakterie i magen (inget av det låter trevligt jag vet).
    Jag fick i samma veva koll på att jag var laktosintolerant, men det har inte slutat för det.

Skulle bara dela med mig, har nämligen hört om fler som haft precis som du beskriver, inkl. mig själv. Men alla får olika förklaringar i princip... Eller ingen :(

Så om du får veta nåt av dina läkare, dela gärna med dig:)

Och KRYA PÅ DIG

• Anonym (helt slut)

Nämen fy vad jobbigt du har haft det. Ska man behöver gå så här dag ut och dag in menar du?
    Det är ju så svårt att reda ut vad som kom först - är man trött för att man mår illa, eller illamående för att man är trött...
    Svårt för läkarna också antar jag, det är ju ganska allmänna symptom som säkert kan hänga ihop med hur många sjukdomar som helst.

Vilka tester har du gått igenom?

Stort tack för att du delar med dig och hoppas att du mår bättre snart!!

• Anonym (helt slut)

Nämen fy vad jobbigt du har haft det. Ska man behöver gå så här dag ut och dag in menar du?
    Det är ju så svårt att reda ut vad som kom först - är man trött för att man mår illa, eller illamående för att man är trött...
    Svårt för läkarna också antar jag, det är ju ganska allmänna symptom som säkert kan hänga ihop med hur många sjukdomar som helst.

Vilka tester har du gått igenom?

Stort tack för att du delar med dig och hoppas att du mår bättre snart!!

• Anonym (helt slut)

Äsch, ursäkta upprepningen, min dator verkar inte heller vara helt kry...

Svar på tråden Yrsel, lös mage, trötthet - vad kan det vara?