Någon som varit i Bahia Feliz?
Har bokat en resa till Bahia Feliz i juni och är lite nyfiken på vad ni som varit där gillade stället! Lillkillen är 14 månader när vi åker, och det är hans första långtur. Är det barnvänligt och så??
Har bokat en resa till Bahia Feliz i juni och är lite nyfiken på vad ni som varit där gillade stället! Lillkillen är 14 månader när vi åker, och det är hans första långtur. Är det barnvänligt och så??
Jag var där för ett par år sen dock utan barn, men jag tyckte ändå det var väldigt barnvänligt och verkade rätt så lätt att ta sig fram med vagn och så.
Lungt å skönt var där iaf
Japp, jättefint ställe!
Är precis hemkommen från Bahia Feliz. Var där med min 9-månaders. Kan varmt rekommendera detta resmål! Det är helt och hållet anpassat till barnfamiljer - hela Bahia Feliz är som en enda stor bamseklubb.
Du tar dig fram med barnvagnen överallt, restaurangerna är väldigt barntoleranta (det finns gott om barnstolar, mikrovågsugn så man själv kan värma mat t ex).
Vi bodde på hotell Tres Vidas. Det var toppenbra, men hotellet är byggt i en backe, så hamnar man längst uppe är det en ganska häftig backe med barnvagn. Vi hade tur och hamnade ganska långt nere. Hotellrummet är utrustat med allt man behöver - mikro, spis, kyl, kastruller, bestick mm.
Om jag ska säga något som var mindre bra så är det att barnpoolen var iskall. Men i juni kanske den är varmare än i januari!
Jag tycker ni har gjort ett bra val vad gäller resmål - jag är övertygad om att ni kommer att bli nöjda. Lycka till och hoppas ni får en trevlig resa!
Vi har varit på Bahia Feliz två gånger. Vi bodde på Monte Feliz. Toppen ställe kan varm rekomendera detta. Vi har varit där i juni och i augusti. Ta med blöjor dyrt där nere även på stormarknaderna. Vi la ett paket blöjor under vagnen som man ändå chekar in. De väger ju nget men tar plats.
Vi var på Bahia Feliz då min flicka var ca 1,5 år och det var superbra. Det var barnvänligt och hon trivdes verkligen . Vi bodde på hotellet längst upp, kommer inte ihåg vad det hette. Men man har ju tillgång till hela anläggningen, så det fanns flera lekplatser och pooler att vara i.
absolut inget höjdarställe i min mening, MEN barnvänligt å du har de du behöver där nära.. men sen finns det just inte mer.. ligger avsides på en liten blåsig kulle, med iskalla pooler, ingen strand att tala om osv, usel underhållning...
men det är säkert bättre på sommaren med vädret å så, å det gör ju en hel del!
Besökte Bahia Feliz när mina barn var 1,5 o 3,5 år. Vi var nöjda med hela anläggningen, reste i okt. Gick ej med i nån Bamseklubb men tog del av den allmänna underhållningen som var vissa kvällar. Hyrde sulky som stod i vårt rum o väntade på oss väldigt bra.
var i bahia feliz med vår dotter då 1 år . bodde på tres vidas helt suveränt. Hade barnvagn / spjälsäng och matstol på rummet då vi kom dit, allt klart och enkelt. Lite mycke backar med vagn men d går ju bra. Var så lungt och skönt, inga fyllon som väcker barn mitt i natten. var såå nöjda. Dessutom är det jättenära till playa de ingles som bra partyställe om dom vuxna vill ha det.
Hotellen är fina, liten mysig by. Men ingen fin strand..