Hur länge FÅR man stanna på BB?
om man vill stanna "länge" på BB hur länge får man det då?
om man vill stanna "länge" på BB hur länge får man det då?
Det är lite olika på olika bb. Sen beror det på om det är mkt folk som fött. Vet att vissa sjukhus skickar hem folk bara några timmar efter dom fött, medans man tex i Varberg får stanna så länge man känner man behöver.
Att man skickar hem folk bara några timmar efter förlossning gäller nog inte förstföderskor, det har jag aldrig hört talas om. När vi födde stannade jag 3 nätter, jag hade velat åka hem efter två, men dom övertalade mig att stanna ytterligare en natt eftersom dom ändå hade det så lugnt. Det är nog väldigt olika beroende på plats och hur det går för dig, om amningen kommit igång osv.
Glömde, vi låg på Östra i Gbg.
Jag stannade (i Linköping) 2 nätter och tyckte det var lagom. Hade fått åka hem dagen efter förlossning men ville inte
Precis, olika på olika ställen. I Ystad, där jag födde, finns ingen egentlig gräns; som jag förstod det så brukar det alltid lösa sig. Dock sa de att, när någon stannar 10-11 dagar så brukar vi försöka övertyga dem om att åka hem
Vi stannade 5 dagar.
jag undrar när det gäller andra barnet?
Tack för era svar!
här i växjö så om man vill kan man åka hem redan efter 6 timmar (gäller även förstföderskor) men har dom plats så är det väl klart att man får stanna så länge som man själv vill, vi stannade (tyvärr) i 5 dagar
Yosa: som jag fattar det så kör de inte hem någon i Ystad, oavsett vilket barn i ordningen.
Men du måste förstås kolla med det BB du tänkt hamna på
E det ditt andra barn så kan man åka hem rätt snabbt efter förlossningen. Men det hade varit skönt att få vila upp sig och fått i gång ammningen innan man far hem .