Inlägg från: vadskajaghetadå |Visa alla inlägg
  • vadskajaghetadå

Vad tycker ni om södermalm? (mellan skanstull + hornstull)

Tycker om naturen och den härliga promenadvägen där.
    kanske ska flytta till vetegatan, en nyrenoverad hörnlägenhet längst upp på gatan.

Mer natur där än på vår nuvarande ort västertorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-15 21:10:16:

årstaviken heter det

• Svar på tråden Vad tycker ni om södermalm? (mellan skanstull + hornstull)
  • vadskajaghetadå

hahahah

jaaa.....altså just västertorp, var där idag och kollade och det är ju bara en 2-300 meter till vattnet och parker etc, i västertorp finns mest en massa hus, annat är det vid mälaren men det är inte västertorp

• vadskajaghetadå

okej då det är inte mer natur på söder men det känns så

just där altså området runt kollonilotterna

• vadskajaghetadå

bella8 tack för infon! det går jättebra själva då??

maestro heter krogen var ihop med en grek där när jag var "liten" (16 år)

givk från vetegatan till hornstull idag och där imellan fanns lite lekplatser, det finns en stor nära vetegatan.

tack alla för svar

• vadskajaghetadå

greta egentligen inte, vi lämnar det perfekta stället om man tänker på att vi jobbar, har oscar på dagis + släkt där...

men tanken är att bo och känna efter på söder, och trivs vi inte vet vi att det inte blir svårt att byta (om värden går med på det)tillbaka till häöersten och nåt finare än vår lägenhet.

tycker den är för mörk och sliten.

på söndag ska vi få besked om en 5a i vårt område med men öppen spis men vi har inga förhoppningar om den.

• vadskajaghetadå

vi äter ute ofta, vet att det finns en indisk, etiopisk och grekisk restaurang och även lite till.

• vadskajaghetadå

ja jag tycker också söder känns bra för barn trots att måna är emot det som vi känner som inte känner till området.

nacka är jag ifrån, får man fråga vart??

• vadskajaghetadå

maverich okej!!

vart i nacka bor du?

Svar på tråden Vad tycker ni om södermalm? (mellan skanstull + hornstull)